Black & White(Anlatım ve ipucu,çözüm)

darkknight

Kayıtlı Üye
Black & White

Kontrol

Yer değiştirme, ilerleme, kısaca navigasyon oyunda göstereceğiniz başarı ve alacağınız zevki doğrudan etkileyen bir konu. Bu nedenle kontrolları kendinize uygun ayarlamanızı öneriyoruz. Oyunda yeryüzündeki bir noktaya farenin sol tuşuyla basıp çekerek veya iterek ilerleme çok orjinal bir fikir ancak fakat zaman zaman kullanışsız hale gelebilir. Bunun için klavyenizde (bu, FPS oyunlarına alışıksanız sizin için daha kolay olacaktır) ileri, geri, sola ve sağa ilerleme hareketlerini W, S, A ve D tuşlarına atayın. Q ve E tuşlarını kamerayı döndürmek, R ve F tuşlarını da yukarı-aşağı bakış açısını (pitch) ayarlamak için kullanın. Eğer farenizde ortada scroll tekerleği varsa oyun bunu zoom-in ve zoom-out olarak kullanıyor. Yoksa zaten her iki fare tuşuna tuşa birden basıp ileri geri hareketiniz bu işi görüyor.


Harita üzerinde bir noktaya farenin sol tuşuyla çift kliklerseniz hemen o noktaya erişir ve zoom yapmış olursunuz. Haritada ilerlerken olabildiğince geniş açıdan görebilmek için zoom-out yapın, bakış açısını tüm haritayı görebilecek şekilde iyice dikleştirin ve gitmek istediğiniz noktaya klikleyin; bu size ilerleme sırasında epey zaman kazandıracaktır.


Güçleriniz haritada da görüldüğü gibi kırmızı çizginin, yani kontrol alanınız içinde geçerlidir. Fakat, kısa bir süre için bile olsa bu alanın dışına çıkabilirsiniz. Bunun için çabuk davranıp dışarıdan değerli malzemeler ve kurban edeceğiniz/kendinize bağlayacağınız insanları yakalayıp bir an önce geri dönün.


Oyunda eli bir nesnenin üzerine tuttuğunuzda (bir tuşa basmadan) F1 tuşuna basacak olursanız ekranın altında o nesnenin ne olduğu yazar.
Genel

Binaların yanlarındaki işaret tabelalarını mutlaka okuyun. Hiç okumamış olduklarınız veya yeni çıkanlar etraflarında dönerek kendilerini belli ederler. Bu tabelalarda o binada ne olduğu, nasıl çalıştırılacağı yazar. Boş alanlarda çıkanlarda ise yaratığınızın eğitimi ile ilgili bilgiler, oyunla ve ve bazı amaçlarınıza nasıl ulaşacağınızla ilgili ipuçları bulunur.


Eğer yaratığınızı yeterince iyi eğitirseniz uzun süre kendi başına bırakabilir ve köy ve köylülerinizle daha fazla ilgilenebilirsiniz.


"İyi" olmak istiyorsanız herşeyden önce öldürmekten olabildiğince kaçınmalısınız. Tüm adayı ele geçirmek için yapmanız gereken diğer köylere misyonerler ve tüccarlar göndermek, gerektiğinde yaratığınızı götürerek veya kendiniz giderek çeşitli yardımlarda bulunmanız mucizelerle etkilemeniz gerekir. Düşmen tarafından saldırıya uğrasanız bile karşılık vermek yerine shield (kalkan) mucizesini kullanarak köyünüzü ve köylülerinizi bu şekilde korumalısınız. Aynı şekilde, köyünüze saldırıp zarar verene kadar yaratığınızın düşman yaratığa saldırmasını da engellemelisiniz. Yaratığınızın kolayca kışkırtılabileceğini de unutmayın.


Eğer eğlence için öldürüyorsanız "kötü" olduğunuza emin olabilirsiniz. Oyunda kötülük yapmak için öldürmenin dışında da işkence, açlık çektirme veya psikolojik baskı/saldırı gibi deneyebileceğiniz seçenekler var (yani bunları siz yaratıyorsunuz :). Mucizeleri yaratmak için kullanmanız gereken enerjiyi (miracle power) "kötü" tarafta iken kurbanlar ile sağlayabilirsiniz.


Köyünüzde zaman zaman gümüş belgeler (silver scroll) göreceksiniz. Bunlar oyun içindeki küçük görevler anl***** gelir. Örneğin daha eğitim bölümünde kıyıda gemi inşa eden adamlara odun ve yiyecek sağlamak, boğulan baıkçıları kurtarmak, kayıp adamı ve koyunları bulmak, kaçırılan çocukları bulmak gibi. Bu küçük görevleri kötünün veya iyinin tavsiyelerine uyarak iyi veya kötü iki şekilde de başarabilirsiniz. Sonuçta ödülünüzü iyi veya kötüden biri size verir. Bu ödüller genelde bir kere kullanabileceğiniz bir mucize şeklindedir. Altın belgeler (golden scroll) ise oyunun ilerleyişine doğrudan etki ederler.
Yaratık (creature>

Seçeceğiniz yaratık sizin bu dünyadaki temsilciniz olacak. Yaptığı hareketler de sizin isteklerinizin bir yansıması olacak, dünyayla etkileşimi de bir tanrı olarak sizin nasıl biri olduğunuzu gösterecek. Örneğin, yaratığınıza köylüleri yemeyi öğretecek olursanız, köylüler size tapınmaktan vazgeçecek, tam tersi köylülere yardım etmeyi ve sorunlarını çözmeyi öğretirseniz daha fazla tapınacaklardır.


Yaratığınızla etkileşime girmek, ödüllendirmek vb. için fareyi (eli) üzerine getirin ve imleçte interact yazdığında sağ butonu (action) basılı tutun ve kaldırmayın. Bu ekranda yaratıkla yüz yüze etkileşime gireceksiniz. Yaratığınız sizin onayladığınız birşey yaptığında etkileşime girin ve başını, gövdesini vb. elinizin hareketleriyle okşamaya başlayın ve bu işi "Good Boy" kısmı tamamen dolana kadar yapın. Tam tersi istemediğiniz birşey yaptığında (bir köylüyü yemek veya sağa sola fırlatmak gibi) yine aynı ekrana girin ve bu kez elinizi sola sağa sertçe sallayarak yaratığınızı dövün. Vücudunun neresine vurduğunuza ve vuruş şiddetine göre ceza oranını ayarlayabilirsiniz. Tüm bunlar yaratığın eğitiminin bir parçasıdır ve sizce doğru ve iyi ile yanlış ve kötü olan şeyleri ödüllendirerek veya cezalandırarak öğrenmesini sağlar.


Yaratığınızın önünde yaptığınız herşey görülür ve öğrenilir. Örneğin köyküleri alıp sağa sola fırlatıyorsanız yaratığınız da bunu yapmayı öğrenir ve bu hareketin doğru birşey olduğunu düşünür. Bu yüzden yapmasını istemediğiniz şeyleri yaratığınızın önünde yapmayın.


Yaratığınız kendi dışkısı da dahil herşeyi yiyebilir. Eline birşey aldığında karnını ovalarsanız elinde ağaç, kaya, köylü vb. ne varsa yer. Ancak unutmayın, yaratığınızın kendi karakteri ve doğasına uygun olarak hoşuna giden ve gitmeyen şeyler vardır. Bu nedenle yaratığınız birşey yedikten sonra nasıl davrandığına dikkat edin ve o anda yediği şeyden hoşlanıp hoşlanmadığını anlayın. Farklı türde yaratıklar farklı yiyeceklerden hoşlanırlar. Bazı yiyecekler yaratığınızın bağırsaklarının bozulmasına veya kusmalarına neden olur.


Oyunda üç değişik tasma (leash) var. Bunlar eğitim sırasında yaratığınızı aldıktan sonra tapınakta yaratığın bölümünün çitlerinde asılı. Yaratığınızın gösterdiklerinizi daha çabuk öğrenebilmesi için eğitim tasmasını kullanın (learning leash). Bu tasmayı özellikle mucizeleri (Miracles) kullanırken bağlamayı unutmayın. Böylece yaratığınız gerektiğinde bu mucizeleri kendi başına da kullanabilir.


Yaratığınızı çevreyi geliştirmek için de kullanın ve tapınak önüne veya köyün ortasına pislememesini öğretin. Eğer dışkısını tarlaya yaptırmayı öğretirseniz bu sayede ürünler için gübre elde etmiş ve işe yaramayacak birşeyden faydalanmış olursunuz.
Köylüler

Ne kadar çok köylünüz olursa size o kadar çok tapınacak adam olur. Oyunun başlarında (eğitim bölümlerinden sonra) Breeder Discipline ile nüfusunuzu arttırıp daha çok discipline yaratın. Bunun için bir köylüyü alın ve üzerinde kalp ikonu görünen bir köylü bulana kadar karşı cinsten diğer köylülerin arasında dolaştırın. Elinizdeki köylüyü burada bırakın ve izleyin. Öpüşmeye başlayacaklar, dokuz ay sonra da köyünüze yeni bir çocuk eklenecek.


Köylülerinizi yeterince yiyeceği ve başlarını sokacakları evleri olduğundan emin olun. Bunun için kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için görevler verin. Yukarıdaki çocuk yapma işinde olduğu gibi boştaki bir köylüyü elinize alın. Köylüyü ağaçlara yaklaştırdığınızda balta ikonu (forester), tarlaya yaklaştırdığınızda saman ikonu (farmer, harvester), oyunun ilerleyen kısımlarında da süren bir inşaata yaklaştırdığınızda tuğla ikonu (builder) vb. çıkacaktır. Köylüyü bu ikonlardan hangisinin yanında yere bırakırsanız o işi (discipline) yapmaya başlayacaktır, ve bu arada bilgisayar da işin adını size sesli olarak duyuracaktır. Köylüleri boş oturtmayıp aktif tutarsanız hem daha mutlu olurlar hem de kendi ihtiyaçlarını karşılarlar.


Tarlaları vb. köyün deposuna yakın yerlere kurarsanız köylüleriniz taşıma işlerini daha çabuk yapabilirler.


Köylüleriniz aç kalırlarsa size olan inançlarını kaybetmeye başlarlar. Bu nedenle çiftçileri diğer köylülere yeterli yiyecek sağlayacak şekilde sürekli aktif tutun.


Köylülerin dinlenemeleri ve çabuk yorgun düşmemeleri için evlerini işlerinin olduğu yerlere yakın yapın. Dinlenmiş köylüler daha mutlu olurlar ve daha verimli çalışırlar.


Köylülerin mutluluğunu arttıran diğer bir gerekli yapı da mezarlıktır. Eğer köyde bir mezarlık varsa ve birisi ölürse daha az yas tutarlar ve sonuçta da daha verimli ve mutlu olurlar.


Mucizeler (miracle) köylülerinizin bazı ihtiyaçlarını (yiyecek-food, kereste-wood, su-water gibi) çabucak karşılamanın kolay bir yoludur. Bunun yanında bir de doğa üstü mucizeler vardır ki (lighting bolt, spiritual shield ve healing-iyileştirme gibi) ihtiyaçlar için kullandığınız mucizelerle birlikte bunları da kullanarak başka köyleri ve köylüleri toplu olarak kendinize bağlayabilirsiniz. Örneğin size bağlı olmayan bir köyün deposuna ihtiyaçları olan kereste veya yiyeceği mucize kullanarak sağlarsanız size olan inançlarını arttrır ve bağlanmalarını sağlarsınız.


Size tapacak daha fazla köylü istiyorsanız etki alanınızı genişletmek zorundasınız. Bunun için sınırlarınızın hemen yanında binalar yapmak iyi bir çözümdür.


Birşey üretilen binaların ve deponun yanında bazı bayraklar vardır. Bu bayraklar ihtiyaç duyulan nesneleri belirtir ve daha yükseğe çıktıklarında o şeye ihtiyacın arttığını gösterir. Oyun boyunca bu bayrakları sık sık kontrol edin. Bu bayraklar özetle Food (yiyecek), Wood (kereste), Village Expansion (ev), Children Expansion (nüfus), Civic Buildings Expansion (eğitim vb gibi sosyal binalar), Protection Desire (korunma) ve Mercy Desire (merhamet) şeklinde köylülerin ihtiyaçlarını gösterir.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers bugün haber
vozol
Geri
Üst