Biyoloji öğretiminde Uygulanan Bazı özel Yöntemler

Deathalone

Banned
BİYOLOJİ ÖĞRETİMİNDE UYGULANAN BAZI ÖZEL YÖNTEMLER
I-Ortak Özellikler Yöntemi:Burada konunun ana hatları kavramlar düzeyinde tarif edilir. Doğadaki biyolojik zincir gibi, canlı sistemlerdeki enerjinin sentez (fotosentez) edilişi ve yıkılışındaki (solunum) izlenen döngüde israf yok denecek kadar azdır. Bu tip seslendirmede amaçlı bayan ve erkek sesi, zemin, şekil ve arka fon da konuya dikkat çekmektedir. (Vitamin CD 3- Fotosentez&Solunum).
II-Yap Boz Yöntemi:Örn,Kemiklerden iskelet oluşturulması, Hücre organellerinin yerine konulması. Yap-boz yöntemi simülasyon yöntemi olarakta gösterilebilir.
III-Uyarı yöntemi:Konunun akışı içerisinde dikkatimizden kaçabilecek ya da bizi yanıltabilecek önemsiz gibi görünen fakat son derece önemli konulara dikkat çekici animasyonlar vs.
IV-Karşılaştırmalı Yöntem:Bu yöntemde kavram ve olayların sonuçları birer cümle ile:benzeliklerine, özgünlüklerine ve zıtlıklarına göre karşılaştırılır.Örn Solunum-Fotosentez karşılaştırması Glikoliz ile O2’li solunum karşılaştırılması. Vitamin 2.cd çekirdekten sonra . Bu yöntem aynı anda Bitki hücresi ve Hayvan hücresinin çeşitli özelliklerini bir tablo üzerinde gösterilmesine olanak sağlar.Aynı tabloda ortak ve farklı özellikler ortadaki sütuna yazılır. Sağ ve sol sütundaki karşılaştırılan hayvansal ve bitkisel hücrelerde bulunan özellikler için bulunmayan özellik için X konur.Bu yöntemin en güzel yanı yer tasarrufu sağlamak ve karşılaştırma işlevlerini sağlıklı ve verimli yapmaktır.
V-Üç Sütun Yöntemi: Bu yöntemde ekran 3 sütuna ayrılmıştır. Sol taraftaki sütunda konunun içeriğini oluşturan tohum niteliğindeki sorular alt alta yazılmıştır. Sorunun üzerine tıkladığımızda ortadaki ekran paftasına şekil ve animasyon, sağdaki sütuna tekst bilgisi gelir, her tekst bilgisinin içindeki kavramı tıkladığımızda o kavramın tanımı gelir. Soldaki sütunun üst tarafında önceki, tekrar ve sonraki şeklinde ok şeklinde link vardır.İnteraktif CD chapter 1.1 Science as a Process Acid Precipitation.Sol tarafta sorular sütunu,sağda anlatım ve kavramlar sütunu,ortadaki görsel ve işitsel olarak soru ve kavramların anlam ve içeriğini verir.
VI-Zincir Yöntemi: Besin pramidi açısından İlişkisel Kavram Kümesi,ilişkiler açısından koşullu kavram öbeğidir. Besin Zinciri Yönteminde av-avcı ilişkisi, beslenme şekli ile ilgili kavramlarla ilgili yerlere yazılmalıdır. Besin zincirinde en alttaki üretici ve tüketicilerin toplam ağırlığı ve sayısı bir öncekine göre fazladır.Gerekirse sağdaki sütuna anlatım ve kavramlar izah edilebilir.
VII-Etkileşimli Tamamlayıcı Yöntemi: Konunun akışı içinde sanal ortamda ufak bazı sanal etkinliklerle konu pekiştirilmeye çalışılır.Örneğin bir laboratuarın simülasyonu ya da popülasyon yoğunluğuna yönelik resim ve animasyonlar konunun her aşamasında yavaş yavaş konunun bütünlüğüne anlam veren ve pekiştiren bir yöntemdir. Popülasyon genetiğinde veri toplama bütün verilerini bildiğimiz büyük bir alanda rastgele üç yerden veri topladık. Alanın büyüklüğü ve rastgele alınacak alan sayısı alanın karakterine göre değişir.Bu takson için total şu kadar alan için örnekleme alanı ve sayısı minimum sayıda formülize edilir. Film üzerine çizgilerle işaretleme ve yer belirleme

VIII-Tümdengelim Yöntemi: Biyolojide tümdengelim örneği : bitkiler aleminden ( filum : vejetables) türlere doğru taksonların analiz ediciliğidir. Bunun tam akside türlerden aleme doğru gidişi tümevarıma örnek olur.Biyolojide tümevarım yöntemi: biyolojide hücreden organizmaya doğru kategorizasyonu verebiliriz. Morfogenesiste tümevarımı kullanabiliriz. Protein sentezini örnek verebiliriz. Kabaca anabolizma olayları örnek verilebilir.
IX-Tümleşik Yöntem;Bir noktada her noktaya ulaşmak tüm noktalarda herhangi bir noktaya yoğunlaşabilmek ve ulaşmak. Demirkuş 2009
X-Gösteri Yönteminin Uygulanması: Diğer adıyla demonstrasyon. Hemen hemen tüm kısıtlı olanaklarda, tehlikeli deneylerde veya sınıfın daha iyi kavraması için ön bilgi şeklinde uygulanır. Buradaki prensip şudur ; etkin olan tek veya birkaç kişidir, sınıfın hepsi pasiftir ve gösteriyi izler. Örneğin kurbağanın iç organları gösterilirken önce gösteri yöntemi kullanılır sonra sınıfa deney yaptırılır. Ör, Kısıtlı olanaklar nedeniyle, özellikle tıp fakültelerinde kadavra sistemi için gösteri yöntemi kullanılır.
XI-Animasyon Yöntemi:Bir konu ya da dinamik bir olayı izah ederken; olayı temsil eden semboller ve şekillerin animasyonlarıyla imgesel olarak uygulanan yöntem denebilir. Bu yönteme 2 sütunlu animasyon ve kavram anlatım yöntemi de denilebilir.
XII- Üç sütun yöntemi;konunun karakterine uygun olarak bazen üç sütun bir arada olmaya bilir,bir ya da iki sütun olmayabilir.
XIII-Bulmaca Yönteminde:Kavramları, isimleri ve birden çok kavram-isimleri içeren ilişkilendirme cümlelerinin cevapları bulmacada yer almaktadır.Gerekirse bulmaca yönteminin üzerine tanımını istediğimiz resim şekil ve animasyon konulabilir.Ya da bulmaca yöntemini cevabını çoktan seçmelide yapabiliriz.Bulmaca,resim ve çoktan secmeli bir konuyu kavratmak için uygun olabilir.Çapraz bulmaca da her kavramın tanımının üzerine bir rakam yazılmış, kavram numarası basıldığında, kavramın tanımı ortaya çıkar. Sütun ve satır başında yer alır. Bu numaralar bulmacanın en altında bulunmaktadır. Numaraya basıldığında ait olduğu sütundaki kavramın tanımı gelir ve tanım kavramı istenir.aynak:Chapter 55/1(Conservation Biuologi Conssword Puzzle)
XIV-Tamamlayıcı Yöntem:Tanımları veya cümleleri tamamlamaya tamamlayıcı yöntemdenir.
En iyi yöntem hangi yöntemdir? Amaca ulaşmak için en kısa yoldan izlenen yöntem ve yöntemlerdir.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers bugün haber
vozol puff
Geri
Üst