Benjamin Bloom'a Göre Eğitimin Aşamalı Hedefleri

Efsunkar

Bayan Üye
1. BİLİŞSEL (Cognitive) HEDEFLER

1.00 Bilgileri Hatırlama (Belleme)
1.10 Bir alana has (özgü) bilgileri hatırlama
1.11 Terim bilgisi (semboller ve kavramlar: felsefi kavramlar, matematik semboller vs..)
1.12 O alanla ilgili temel olgular (kişiler, olaylar, devletler
1.20 Bir alanın bilgileriyle uğraşma araç ve yollarının bilgisini hatırlama
1.21 Alışları hatırlama (dilbilgisi kuralları, geometrideki genel harflendirmeler vs)
1.22 Yönelim ve sıraları hatırlama (tarihi olayların sırası, hastalık veya gelişim evreleri..)
1.23 Sınıflamaları ve sınıfları hatırlama (bilimlerin bölümleri, hayvan sınıflandırmaları..)
1.24 Ölçütleri hatırlama (o alana ait araç gereçler ve ölçme birim ve teknikleri..)
1.25 Yöntemleri hatırlama (o alana özgü araştırma metotları (klinik, saha araştırması..)
1.30 Bir alandaki genel doğruları ve soyutlamaları hatırlama
1.31 İlke ve genellemeleri hatırlama
1.32 Kuramları ve yapıları hatırlama
2.00 Kavrama
2.10 Çevirme
2.20 Yorumlama
2.30 İleride olacakları kestirebilme (öteleme)
3.00 Uygulama (konuya uygun problem çözme, yazma, seçme, anlatma vs.)
4.00 Analiz
4.10 Ögeleri belirleme (bir bütünü parçalarına ayırma, deneyleri, makaleleri vs.)
4.20 İlişkileri analiz (Ögelerin ilişkileri, neden-sonuç ilişkileri, önem sıralaması vs.)
4.30 Örgütleme ilkelerini analiz etme (bir yazarın amacı, görüşü, teknikleri, bir resmin analizi..)
5.00 Sentez
5.10 Özgün bir iletişim veya anlatma ortaya koyma (şiir, makale vs.)
5.20 Bir plan veya işlemler takımı oluşturma (bir deney yapma, plan yapma vs.)
5.30 Soyut ilişkiler takımı geliştirme (eldeki verilerle hipotezler geliştirme, model ve sistem geliştirme)
6.00 Değerlendirme
6.10 İç ölçütlerle değerlendirme (tutarlılık, mantıksal doğruluk, mantık hataları...)
6.20 Dış ölçütlerle değerlendirme (işe yararlık, ekonomiklik, etkililik vs.)

2. DUYUŞSAL (Affective) HEDEFLER

1.00 Alma
1.10 Farkında olma (güncel olayların farkında mı, çevreye, insan ve hayvan haklarına vs. ilgi)
1.20 Almaya açık olma (hoşgörü, zıt görüşleri dinleme vs.)
1.30 Kontrollü ve seçici dikkat gösterme (gazetenin belli yerlerini okumak gibi)
2.00 Tepkide bulunma
2.10 Uysal davranma (Trafik, sağlık, oyun kurallarına uyma..)
2.20 Tepki göstermede istekli davranma (Görgü kurallarını her yerde istekli uygulama, gönüllü davranma)
2.30 Tepki göstermekten tatmin olma (Coşku ile iş yapma, şarkı söyleme, tezahürat)
3.00 Değer verme
3.10 Bir değeri kabullenme (İbadeti kabul, evliliği, arkadaşlığı vs kabul etme)
3.20 Taraftar olma, bir değeri yeğleme (Bir işte sorumluluk alma, bir işe zaman ve enerji ayırma..)
3.30 Bir değere adanma (Demokrasiye, dine, okumaya, sanata, müziğe vs. kendini verme..)
4.00 Bütünleştirme, örgütleme
4.10 Değerleri birbiriyle uyumlu hale getirme (Bilgi, ilgi ve inançlarıyla uyum içinde yaşama)
4.20 Bir değerler sistemi oluşturma (örgütleme) (Kişisel veya toplumsal olarak bir değer sistemi oluşturma..)
5.00 Bir değerler bütünüyle nitelenme
5.10 Bir değeri davranış ölçütü ve örüntüsü haline getirme (Demokratik, bilimsel, dini, ideolojik davranışlar)
5.20 Bir değere dünya görüşünde yer verme (Demokrasiyi veya din ve ideolojiyi hayat felsefesi yapma, bağımsızlık, güvenilirlik, kendine güven gibi değerlerle yaşama)

3. PSİKOMOTOR HEDEFLER

1.00 Kaba vücut hareketleri
1.10 Üst organları içeren hareketler (Atma, yakalama, çekme..)
1.20 Alt organları içeren hareketler (Koşma, atlama, yürüme, vurma..)
1.30 İki veya daha çok organın kullanılmasını gerektiren hareketler (Yüzme, dans, jimnastik..)
2.00 İyice koordine edilmiş hareketler
2.10 El-parmak hareketleri (Kör alfabesini okula, eline aldığı parayı tanıma vs.)
2.20 El-göz koordinasyonu hareketleri (Müzik aleti çalma, daktilo yazma, örgü örme..)
2.30 El-kulak koordinasyonu hareketleri (Kemanda çalınan notayı piyanoda bulma)
2.40 El-göz-ayak koordinasyonu hareketleri (Futbol oynama)
2.50 El-ayak-göz-kulak koordinasyonu hareketleri (Araba kullanma)
3.00 Sözsüz iletişim davranışları
3.10 Yüz ifadesi (mimikler)
3.20 Jestler
3.30 Vücut hareketleri (pandomim)
4.00 Konuşma davranışları
4.10 Ses üretme (ses taklidi, harfler, notalar..)
4.20 Ses-sözcük oluşturma (karışık tekerlemeler söyleme..)
4.30 Sesin sunulması (Metin okuma)
4.40 Ses-mimik-jest koordinasyonu davranışları (Teatrel konuşma, rol yapma, taklit..)



MEHMET TUNÇER
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers haber
vozol puff
Geri
Üst