` гєçєL
Bayan Üye
Bankaların müşterilerine verdikleri kredi, kredi kartı ve diğer ürünlerin faiz, komisyon ve ücretleri hakkında tam ve eksiksiz bilgilendirmelerini isteyen BDDK, televizyonlarda sıfır faizli kredi olarak yayınlanan reklamlarda bunu yapmayan bazı bankaları uyardı
Banka müşterilerinin verilen tüm hizmet ve aracılık faaliyetlerine ilişkin yazılı ve görsel reklam, ilan ve tanıtım faaliyetlerinde yanıltılmadan, tam ve eksik bir şekilde bilgilendirilmesini isteyen Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), şimdi de bankaların televizyondaki reklamlarında tüketicileri yanılttıkları gerekçesiyle uyarılarda bulunuyor.
BDDK, özellikle faiz ve komisyon içeren kredi kartı, konut ve taşıt kredisi gibi ürün ve hizmetlere ilişkin televizyon reklamlarda bankaların müşterilerini yanılttığı ve uymaları istenen özellikte ilan ve reklam yapmadıklarını düşünüyor.
Bankaların televizyon kanallarında yayınlanan reklamlarda tüketicileri sıfır faizli kredi sloganıyla yanıltığını görüşünde olan BDDK, altta çok küçük bir yazıyla alınan komisyon ücretinin tüketici tarafından fark edilmediğini, yanılgıya düşen müşterinin aldığı krediyi hiç bir komisyon ve ücret ödemeden sıfır faiz ile aldığı yanılgısına düşerek yönlendirildiğini düşünüyor.
Bazı bankaların bunu bilinçli bir şekilde uygulayarak saniye sürmeyen reklamlarla aldıkları komisyon ve ücretleri kişilerin algılayamayacağı bir şekilde örtülü olrak yayınlattığını düşünen BDDK, sözlü uyarılarda bulunarak verilen reklamlarda alınan komisyonların net bir şekilde belirtilmesini istedi.
Faizi okunur şekilde açıkla
BDDK, son yıllarda kuruma yapılan şikayetleri de dikkate alarak bankaların, kredi kartı, konut, taşıt ve ihtiyaç kredisi gibi ürünlerin pazarlanmasında sektöre bir standart getirmek amacıyla yazılı düzünlemelerde ve sözlü uyarılarda bulunuyor.
BDDK, bankaları geçmişte özellikle sokaklarda stand açarak normal ve taksitli kredi kartı pazarlamasında bulunmamaları için uyarmıştı. BDDK, bankaların müşterilerinden aldıkları havale ve eft ücretlerini şubelerinde yer alan bilgi tabelalarında okunur büyüklükte yazılarla bilgilendirmelerini istiyor.
Bankalar yine aynı şekilde bu bilgileri internet sitelerinden net ve okunur bir şekilde vermek zorundalar.
Kart ve kredi pazarlamasında reklamların yanıltmaya açık olmamasını isteyen BDDK, şube dışındaki tanıtımların önünü de kapattı.
Bankalar sokakda bu tür ürünlerin tanıtımını yapamadıkları gibi büyük alış veriş merkezi gibi kapalı alanlarda da pazarlama yapamıyorlar.
Değişen faizi müşteriye bildir
Müşteri aldığı hizmet ve ürünlerin faiz, ücret ve komisyonlarında bankasıyla anlaşmazlığa düştüğünde ilişkinin ticaret hukuku kapsamında değerlendirilmesi nedeniyle davalarda taraf olamayan BDDK, tüketicilerin haklarını yazılı bildirim zorunluluğuyla korumaya çalışıyor.
Dört yıl önce çıkan Banka ve Kredi Kartı Yasasında bankaların yaptıkları faiz değişikliklerini müşteriye gönderilen hesap bildirimlerinde okunur büyüklükte bildirilmesini zorunlu hale getirmişti.
BDDK bankaların verdikleri mevduat faizlerini de şubelerinden okunur şekilde duyurmalarını istiyor.
Banka müşterilerinin verilen tüm hizmet ve aracılık faaliyetlerine ilişkin yazılı ve görsel reklam, ilan ve tanıtım faaliyetlerinde yanıltılmadan, tam ve eksik bir şekilde bilgilendirilmesini isteyen Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), şimdi de bankaların televizyondaki reklamlarında tüketicileri yanılttıkları gerekçesiyle uyarılarda bulunuyor.
BDDK, özellikle faiz ve komisyon içeren kredi kartı, konut ve taşıt kredisi gibi ürün ve hizmetlere ilişkin televizyon reklamlarda bankaların müşterilerini yanılttığı ve uymaları istenen özellikte ilan ve reklam yapmadıklarını düşünüyor.
Bankaların televizyon kanallarında yayınlanan reklamlarda tüketicileri sıfır faizli kredi sloganıyla yanıltığını görüşünde olan BDDK, altta çok küçük bir yazıyla alınan komisyon ücretinin tüketici tarafından fark edilmediğini, yanılgıya düşen müşterinin aldığı krediyi hiç bir komisyon ve ücret ödemeden sıfır faiz ile aldığı yanılgısına düşerek yönlendirildiğini düşünüyor.
Bazı bankaların bunu bilinçli bir şekilde uygulayarak saniye sürmeyen reklamlarla aldıkları komisyon ve ücretleri kişilerin algılayamayacağı bir şekilde örtülü olrak yayınlattığını düşünen BDDK, sözlü uyarılarda bulunarak verilen reklamlarda alınan komisyonların net bir şekilde belirtilmesini istedi.
Faizi okunur şekilde açıkla
BDDK, son yıllarda kuruma yapılan şikayetleri de dikkate alarak bankaların, kredi kartı, konut, taşıt ve ihtiyaç kredisi gibi ürünlerin pazarlanmasında sektöre bir standart getirmek amacıyla yazılı düzünlemelerde ve sözlü uyarılarda bulunuyor.
BDDK, bankaları geçmişte özellikle sokaklarda stand açarak normal ve taksitli kredi kartı pazarlamasında bulunmamaları için uyarmıştı. BDDK, bankaların müşterilerinden aldıkları havale ve eft ücretlerini şubelerinde yer alan bilgi tabelalarında okunur büyüklükte yazılarla bilgilendirmelerini istiyor.
Bankalar yine aynı şekilde bu bilgileri internet sitelerinden net ve okunur bir şekilde vermek zorundalar.
Kart ve kredi pazarlamasında reklamların yanıltmaya açık olmamasını isteyen BDDK, şube dışındaki tanıtımların önünü de kapattı.
Bankalar sokakda bu tür ürünlerin tanıtımını yapamadıkları gibi büyük alış veriş merkezi gibi kapalı alanlarda da pazarlama yapamıyorlar.
Değişen faizi müşteriye bildir
Müşteri aldığı hizmet ve ürünlerin faiz, ücret ve komisyonlarında bankasıyla anlaşmazlığa düştüğünde ilişkinin ticaret hukuku kapsamında değerlendirilmesi nedeniyle davalarda taraf olamayan BDDK, tüketicilerin haklarını yazılı bildirim zorunluluğuyla korumaya çalışıyor.
Dört yıl önce çıkan Banka ve Kredi Kartı Yasasında bankaların yaptıkları faiz değişikliklerini müşteriye gönderilen hesap bildirimlerinde okunur büyüklükte bildirilmesini zorunlu hale getirmişti.
BDDK bankaların verdikleri mevduat faizlerini de şubelerinden okunur şekilde duyurmalarını istiyor.