' Kontes..
Bayan Üye
Edirne Milli Eğitim Müdürü Şerafettin Demirci Milli Eğitim Şube Müdürü Fikret Merter Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürü Hicran Balı okul müdürleri ve öğretmenlerin oluşturduğu kendilerine ''Can Simidi'' adını veren 14 kişilik grup geliştirdikleri projeyle öğrenme güçlükleri beslenme sorunu ve okula devamsızlık sürelerinin kısmen aşılmasını hedefleyen ''Okulumda Besleniyorum'' projesini gerçekleştirdi.
Proje kapsamında Fevzi Paşa Cumhuriyet Mustafa Necati Mimar Sinan ve Meriç ilköğretim okullarında anket yapıldı .
Bir anket sonucunda kent merkezinde projenin uygulandığı bölgelerde okul çağında olmasına rağmen çok sayıda öğrencinin okulda olması gerekirken çeşitli iş kollarında çalıştığı görüldü. Bir başka anket sonucunda da Roman vatandaşların çocuklarının çoğunlukta olduğu okullarda ankete katılan öğrencilerinin büyük bir kısmının kahvaltı ve öğle yemeği yemeden gün geçirdiği öğrenildi.
Gelir durumu düşük 100 öğrenci arasında yapılan bir başka ankette de 75 öğrencidüzenli kahvaltı yapmadığı 85 öğrenci açken dersleri anlamadığı 67 öğrenci maddi imkansızlıklar nedeniyle kahvaltı edemediği cevabını verdi. Öğrencilerden 58'i düzenli beslenmenin büyüme ve gelişimine etkisini bilmediğini 42'si bunu bildiğini belirtti. 100 öğrenciden 94'ü okulda beslenme uygulamasının olmasını istedi.
SINIFLARDA TOPLUCA KAHVALTI
Anket sonucuna göre proje grubu beslenme uzmanlarının görüşünü alarak okulda seminerler ve veliler için de bilgilendirici broşürler hazırladı. Örnek olması için de okulda zaman zaman öğrencilere kahvaltı hazırlanarak öğrencilere doğru beslenmenin ve verimli ders dinlemenin sabah kahvaltısı yapılarak sağlanacağı mesajı verildi. Proje ekibinin sonuç raporuna göre öğrenciler kahvaltıyla beslenmenin önemini daha iyi kavradı sağlıklı bir kahvaltıyla daha zinde olduklarını gün boyu enerjik ve derslere karşı daha ilgili olduklarını keşfetti.
KAHVALTI BAŞARIYI BERABERİNDE GETİRDİ
Edinilen bilgiye göre proje çalışmasıyla şu sonuçlar elde edildi:
''Öğrenciler toplu yemek yerken birbirlerine saygı göstermeyi ve görgü kurallarına uymayı öğrendi. İlk zamanlar yaşanan utanma sıkılma gizli gizli yeme tavırları zamanla kayboldu. Uygulama için de yararlı oldu. Çünkü öğrencilerin beslenme alışkanlıklarının olumlu yönde değişmeye başladığı derslere olan ilgilerinin ve dikkatlerinin gözle görülür derecede arttığı ve sabah derslerine geç gelme alışkanlığının da önemli oranda azaldığı sonucu ortaya çıktı.
Proje sonunda beslenme yetersizliğiyle ilgili öğrenme güçlüğü asgariye indirildi. Becerilerde gelişme daha iyi okuma yeteneği ders notlarında artış hatta arkadaşlarla iyi ilişki kurma gibi sonuçlarını da doğurdu. Derse geç kalma oranı yüzde 50'den yüzde 20'ye ilk derse gelmeme yüzde 30'dan yüzde 5'e düştü.
Aynı zamanda bütün öğrencilerin aynı besinleri almasıyla ekonomik yetersizlikler sonucu bu tür gıdaları her gün alamayan öğrenciler ve alabilen öğrenciler arasındaki farklılık giderilmiş oldu.''
Proje kapsamında Fevzi Paşa Cumhuriyet Mustafa Necati Mimar Sinan ve Meriç ilköğretim okullarında anket yapıldı .
Bir anket sonucunda kent merkezinde projenin uygulandığı bölgelerde okul çağında olmasına rağmen çok sayıda öğrencinin okulda olması gerekirken çeşitli iş kollarında çalıştığı görüldü. Bir başka anket sonucunda da Roman vatandaşların çocuklarının çoğunlukta olduğu okullarda ankete katılan öğrencilerinin büyük bir kısmının kahvaltı ve öğle yemeği yemeden gün geçirdiği öğrenildi.
Gelir durumu düşük 100 öğrenci arasında yapılan bir başka ankette de 75 öğrencidüzenli kahvaltı yapmadığı 85 öğrenci açken dersleri anlamadığı 67 öğrenci maddi imkansızlıklar nedeniyle kahvaltı edemediği cevabını verdi. Öğrencilerden 58'i düzenli beslenmenin büyüme ve gelişimine etkisini bilmediğini 42'si bunu bildiğini belirtti. 100 öğrenciden 94'ü okulda beslenme uygulamasının olmasını istedi.
SINIFLARDA TOPLUCA KAHVALTI
Anket sonucuna göre proje grubu beslenme uzmanlarının görüşünü alarak okulda seminerler ve veliler için de bilgilendirici broşürler hazırladı. Örnek olması için de okulda zaman zaman öğrencilere kahvaltı hazırlanarak öğrencilere doğru beslenmenin ve verimli ders dinlemenin sabah kahvaltısı yapılarak sağlanacağı mesajı verildi. Proje ekibinin sonuç raporuna göre öğrenciler kahvaltıyla beslenmenin önemini daha iyi kavradı sağlıklı bir kahvaltıyla daha zinde olduklarını gün boyu enerjik ve derslere karşı daha ilgili olduklarını keşfetti.
KAHVALTI BAŞARIYI BERABERİNDE GETİRDİ
Edinilen bilgiye göre proje çalışmasıyla şu sonuçlar elde edildi:
''Öğrenciler toplu yemek yerken birbirlerine saygı göstermeyi ve görgü kurallarına uymayı öğrendi. İlk zamanlar yaşanan utanma sıkılma gizli gizli yeme tavırları zamanla kayboldu. Uygulama için de yararlı oldu. Çünkü öğrencilerin beslenme alışkanlıklarının olumlu yönde değişmeye başladığı derslere olan ilgilerinin ve dikkatlerinin gözle görülür derecede arttığı ve sabah derslerine geç gelme alışkanlığının da önemli oranda azaldığı sonucu ortaya çıktı.
Proje sonunda beslenme yetersizliğiyle ilgili öğrenme güçlüğü asgariye indirildi. Becerilerde gelişme daha iyi okuma yeteneği ders notlarında artış hatta arkadaşlarla iyi ilişki kurma gibi sonuçlarını da doğurdu. Derse geç kalma oranı yüzde 50'den yüzde 20'ye ilk derse gelmeme yüzde 30'dan yüzde 5'e düştü.
Aynı zamanda bütün öğrencilerin aynı besinleri almasıyla ekonomik yetersizlikler sonucu bu tür gıdaları her gün alamayan öğrenciler ve alabilen öğrenciler arasındaki farklılık giderilmiş oldu.''