Barok Dönemi Bestecileri - Antonio Vivaldi

ashli

Bayan Üye
(1678-1741) İtalyan Besteci

Barok müziğin bir diğer popüler ismi ise Antonio Vivaldi’dir. J.S. Bach’ta çok popüler bir isimdir ancak barok dönemin simge ismidir. Antonio Vivaldi ondan farklı olarak barok müziği hiç sevmeyen kişiler tarafından bile yoğun beğeniye mazhar olmuş bir besteci ve keman sanatçısıdır. Bazı insanlar için Vivaldi denince akan sular durur, bazıları ise kendini sürekli bir tartışmanın içinde bulur. Bu genellikle klasik batı müziğiyle ilgilenen ve ilgilenmeyen kişileri ortaya çıkarır. Klasik batı müziğiyle yakından ilgilenen, bu konuda entellektüel bir birikime sahip kişiler genelde Vivaldi’ye tapınmazlar. Bu diğer “her türü dinleyen” insanların tarzıdır. Bu tapınmamanın ve tartışmanın ana nedeni Vivaldi’nin her eserinin birbirinin kopyası olacak kadar yakın benzerlikler göstermesidir. Bu tabi ki “Adamın kendine has stili var. Kendi müziğini yaratmış” diyenler kadar “Çünkü başka birşey becerememiş” diyenleri de haklı çıkaracak bir tartışmadır ve dünya döndükçe hiç durulacak gibi görünmemektedir.
11 Haziran 1669’da Venedik/İtalya’da doğan Vivaldi, tüm bu tartışmalara rağmen en eğlenceli ve dinlemesi hoş müzikleri yaratan bestecilerin başında gelir. Vivaldi’nin müziği önyargısız ilk defa dinlendiği zaman tüm zamanların en güzel müziği gibi gelebilir.

Babası St. Mark kilisesinin orkestrasında çalan usta bir kemancıydı. Vivaldi henüz kendi eserleriyle ün kazanmadan önce babasıyla birlikte ikili keman konserleri verdi ve bu konserler tanınmasında da büyük ölçüde etkili oldu.

Bir papaz eğitimi alan Antonio Vivaldi 1703 yılında resmen papazlık görevine atandı. Ama aynı yıl başka bir işe daha girdi. Ospedale della Pietà adındaki bir kızlar yetimhanesinde keman öğretmeni oldu. Buradaki görevi yetim ya da sakat kızlara keman çalmayı öğretmek ve onlara konserlerde seslendirmeleri için her ay iki konçerto yazmaktı. Venedik'teki yetimhanede verilen bu konserler bir süre sonra bir gün konseri veren kızlarla tanışmak üzere katıldığı bir yemekten sonra, ayrılırken "bu çirkin kızların tümüne aşık" olduğunu yazar. Bir süre sonra kent seçkinleri de kızlarını bu aynı yetimhane okuluna göndermeye başladılar. Vivaldi daha sonraki yaşamının hemen hemen tümünü burada geçirdi. Ne var ki operaya olan ilgisi onu sık sık Venedik'ten uzaklaştırıyordu. 1710 yılında opera yazmaya başlayan Vivaldi bundan sonra kendini özellikle opera yazmaya verdi. Bilinen 49 operasyndan 22'si saklanıp bugüne kadar gelmiştir.

Antonio Vivaldi, 38 yaşında Hesse Darkstadt Kontu’nun yanında besteci ve keman sanatçısı olarak çalışmış, bu görevi 1713 yılına kadar sürdürmüştür. Kızlar yetimhanesinde çalışırken bu okulla birlikte Avrupa’nın pek çok yerinde konser vermiştir. Burada çalıştığı süre zarfında eserlerinin bir çoğunu bu koro ve orkestra için yaratmıştır. 1725 yılından sonra tek başına konserler vermeye, konçertolar yazmaya başlamış ve Avrupa çapında büyük ün sahibi olmuştur. Antonio Vivaldi’nin hemen tüm yaratıları keman konçertosu biçimindedir. Müzik tarihinin ilk konçertolarının yazıldığı döneme rast gelir, hatta konçerto eserlerin yaratıcısı olarak kabul edilir. Bu yüzden Konçertonun Babası diye anılır. Ancak, Vivaldi herkesin zannettiği gibi sadece keman ve orkestra eserleri yazmamıştır. Kemanın yanısıra flüt, obua, fagot gibi çalgılar için yazdığı birçok konçerto ve konçerto grosso’nun yanısıra, birçok sahne kantatı ve bilinen 38 opera eseri vardır ve yaklaşık 230'u keman için olmak üzere, 450 konçerto yazmıştır.
Vivaldi, kazandığı ünü yaklaşık 10 yıl sonra kaybetmiş ve 23 Temmuz 1741’ve Viyana/ Avusturya’da açlıktan ölmüştür. Yarattığı birçok unutulmaz eserin içinde en bilinen ve halen popüler olan eseri Le Quatro Stagioni dell’Anno’dur. Bu yapıtın Türkçe adı Dört Mevsim’dir. 4 ayrı konçerto eserinin toplanmasından oluşmuş bu büyüleyici eser, müzikalite ve virtüözitenin bir arada sergilediği büyük uyumla mükemmel bir müzik eserinin nasıl olması gerektiği konusunda ders verir niteliktedir.

Opera, her ne kadar Vivaldi için önemli olsa da, bugün Vivaldi'nin önemi, bestelediği keman eserlerinde yatar. Çok usta bir çalgıcı olan Vivaldi'nin keman çalışını izlemiş olan Alman gezgin Johann Friedrich Armand von Uffenbach onun için "kimse bugüne kadar böyle çalmadı ve bundan sonra da çalamaz" diyordu.

Vivaldi'nin adı yüzyılımıza dek pek tanınmadı. Ancak 1920'den sonra yapılan araştırmalar sonucunda Vivaldi'nin yüzlerce eseri gün ışığına çıkmaya başladı.

ESERLERİ

Ad te suspirimus (11k) M. J. Starke
Cello Sonata in Em, 1st Mov't. (Op. 14, No. 5) (3k) Mike Moretti

CONCERTOS

Concerto (Op.3 Nr.12) Dieter Carels
Allegro (17k)
Largo (6k)
Allegro (12k)

Concerto (Op.4 No.1)(RV 383)
1. Allegro (32k) Gonzalo Noqué
2. Largo (11k) Gonzalo Noqué
3. Allegro (25k) Gonzalo Noqué

Concerto (Op.4 No.7)(RV 185)
1. Largo (4k) Gonzalo Noqué
2. Allegro molto (16k) Gonzalo Noqué
3. Largo (4k) Gonzalo Noqué
4. Allegro (17k) Gonzalo Noqué

Concerto (Op.4 No.11)(RV 204)
1. Allegro (22k) Gonzalo Noqué
2. Largo (7k) Gonzalo Noqué
3. Allegro assai (14k) Gonzalo Noqué

Concerto in D Miguel Santoyo
Allegro (23k)
Largo (9k)
Allegro (18k)

Violin Concerto in C-major "Il Piacere" (Op.8 No.5) (53k) Daniel Reyes
1.Allegro 2.Largo e cantabile 3.Allegro
Violin Concerto in d-minor (Op.8 No.7) (41k) Daniel Reyes
1.Allegro 2.Largo 3.Presto
Violin Concerto in B-flat "La Caccia" (Op.8 No.10) (44k) Daniel Reyes
1.Allegro 2.Adagio 3.Allegro
Double Violin Concerto in d-minor (F.I 100) (66k) Daniel Reyes
1.Allegro non molto 2.Adagio 3.Allegro molto
Flute Concerto in F-major "La Tempesta di Mare" (F.VI No.12) (56k) Daniel Reyes
1.Allegro 2.Largo 3.Allegro

Concerto for Violin in G (op.3 No.3)
1st. Movement - Allegro (24k) Ayrton Pisco

Concerto in G Minor for Flute, Oboe, and Bassoon (F.XII, n.4) Robert Langenburg
Allegro ma cantabile (14k)
Allegro non molto (9k)
Largo (11k)

Concerto for Harpsichord (RV780) Dr Allen Brown
1st. Movement (30k)
2nd. Movement (7k)
3rd. Movement (30k)

Concerto for Viola d´amore and Lute in Dmin. (RV540)
1st. Movement (17k) Gonzalo Noqué
2nd. Movement (5k) Gonzalo Noqué
3rd. Movement (13k) Gonzalo Noqué

Concerto for two Violins in A min. (F.1 No.177 R.522) (20k) kfarad
Concerto for Piccolo in Cmaj (89k) Randy Reid
Concerto for Rec/Oboe/Vln, 1st Mov't. (RV107) (11k) Mike Moretti
Concerto Grosso (Op.3, No.11) (39k) M. J. Starke
Concerto in Cmaj for Two Trumpets, Strings and Continuo (57k) Randy Reid

Credo (RV591)
Credo (15k) Gonzalo Noqué
Et incarnatus est (3k) Gonzalo Noqué

THE FOUR SEASONS

La Primavera (Spring) (Op. 8, No. 1) Neil B. Sheldon Sr.
1st Mov't. "Allegro" (33k)
2nd Mov't. "Largo e pianissimo sempre" (28k)
3rd Mov't. "Danza pastorale: Allegro" (24k)

L'Estate (Summer)
I. Allegro non molto (27k) Kostas Lialiambis
III. Presto (39k) Sherwin W. Liu

L'Autunno (Autumn) - Concerto in F (Op.8 No.3)
Complete (83k) Daniel Reyes

L'Inverno (Winter)
Complete (50k) Kostas Lialiambis

Gloria (RV589)
Gloria in Excelsis Deo (33k) Joan Puig
Et in terra Pax (27k) Joan Puig
Laudamus Te (11k) Marty Weimer
Gratias Agimus Tibi, Properter Magnum Gloriam (8k) Jay Samples
Cum Sancto Spiritu (22k) Joan Puig
Domine fili unigenite (15k) Gonzalo Noqué
Qui tollis peccata mundi (3k) Gonzalo Noqué

Magnificat (RV610)
Magnificat (3k) Gonzalo Noqué
Et exultavit (8k) Gonzalo Noqué
Et misericordia (11k) Gonzalo Noqué
Fecit potentiam (6k) Gonzalo Noqué
Deposuit potentes (7k) Gonzalo Noqué
Esurientes implevit (6k) Gonzalo Noqué
Suscepit Israel (3k) Gonzalo Noqué
Gloria (8k) Gonzalo Noqué
Sicut Locutus (8k) Gonzalo Noqué

Mandolin Concerto in C V. Phillips
Allegro moderato (15k)
Largo (4k)
Allegro moderato (10k)

Sicut Locutus from "Magnificat" (27k) Timothy Beck

Sonata in Amin. for Violoncello and Piano Jennifer Carter
Largo (9k)
Allegro (18k)
Largo (8k)
Allegro (17k)
Trio in Amin for Flute, Bassoon (Cello) and Bass Continuo (72k) Santiago Azanon

Violin Concerto in Am (34k) John Cowles
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers haber
vozol puff
Geri
Üst