buğlem
Bayan Üye
"Babayiğitlik tümünü Türkiye'de üretmek"
Türk otomotiv sektörünün montaj sanayisinden çıkması gerektiğini vurgulayan Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, yerli otomobilin her parçasını Türkiye'de üretecek babayiğit aradıklarını belirtti
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan'dan yerli otomobile yüzde yüz "yerli" kriteri geldi. Bakan Çağlayan, "Bizim beklediğimiz 'babayiğitlik', üretimin tümüyle Türkiye'de yapılacak olmasıdır. Yoksa ben motoru, aktarma organını dışarıda yaptırmışım, bunun adını 'a' koymuşsun 'b' koymuşsun değişen bir şey olmaz" dedi. Yani Koç Holding, Tofaş fabrikalarından teknik destek istediklerini, yeni aracın hem Fiat Palio'ya hem de Fiat Albea'ya benzemeyeceğini açıklasa da hükümet Türkiye'de yerli otomobilin tüm parçalarını içeride üretecek bir babayiğidin olmasını istiyor.
İTHALAT 6 MİLYAR $
"Otomotiv ana ve yan sanayisinde son derece başarılıyız. Ancak 2011 rakamına göre 6 milyar dolarlık motor ve aktarma organı ithalatı yapıyoruz. Çünkü bunların lisansı yabancıların elinde. Bizimkiler lisansı alamayınca motor üretimine girememiş. Şimdi çıkıp da ben motor ürettim gel bundan al diyemezsin. Her aracın teknolojisi ayrı" diyen Çağlayan, otomotiv sektörünün bu nedenle dış ticaret açığı verdiğini belirtti. Türkiye'nin özgüveninin geldiğini vurgulayan Çağlayan, "Türkiye'nin kredibilitesi ve kalifiye iş gücümüzle Avrupa'nın otomobil satışında 6'ncı sıraya geldik. On sene evvel bunu söyleyemezdik, adama gülerlerdi" şeklinde konuştu.
HAMALLIK BİTTİ
"Artık hamallık değil işi yüksek katma değerli bir yapıya dönüştürmemiz lazım. Yüksek teknolojiyi kullanmalıyız. Teşviklerde iki ana unsurumuz var. Bizim bu sektörde entegre bir yapıya gitmemiz lazım. Adının 'a' ya da 'b' olması önemli değil. Başbakanımızın babayiğitlik olarak ortaya koyduğu, bunun hepsine soyunacak, yapacak güçlü bir irade var mı?" diyen Çağlayan, arz açığı olan ve dışarıdan ithal edilen ürünlere yapılacak stratejik yatırımlara da çok ciddi teşvikler verileceğinin altını çizdi.
Türk otomotiv sektörünün montaj sanayisinden çıkması gerektiğini vurgulayan Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, yerli otomobilin her parçasını Türkiye'de üretecek babayiğit aradıklarını belirtti
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan'dan yerli otomobile yüzde yüz "yerli" kriteri geldi. Bakan Çağlayan, "Bizim beklediğimiz 'babayiğitlik', üretimin tümüyle Türkiye'de yapılacak olmasıdır. Yoksa ben motoru, aktarma organını dışarıda yaptırmışım, bunun adını 'a' koymuşsun 'b' koymuşsun değişen bir şey olmaz" dedi. Yani Koç Holding, Tofaş fabrikalarından teknik destek istediklerini, yeni aracın hem Fiat Palio'ya hem de Fiat Albea'ya benzemeyeceğini açıklasa da hükümet Türkiye'de yerli otomobilin tüm parçalarını içeride üretecek bir babayiğidin olmasını istiyor.
İTHALAT 6 MİLYAR $
"Otomotiv ana ve yan sanayisinde son derece başarılıyız. Ancak 2011 rakamına göre 6 milyar dolarlık motor ve aktarma organı ithalatı yapıyoruz. Çünkü bunların lisansı yabancıların elinde. Bizimkiler lisansı alamayınca motor üretimine girememiş. Şimdi çıkıp da ben motor ürettim gel bundan al diyemezsin. Her aracın teknolojisi ayrı" diyen Çağlayan, otomotiv sektörünün bu nedenle dış ticaret açığı verdiğini belirtti. Türkiye'nin özgüveninin geldiğini vurgulayan Çağlayan, "Türkiye'nin kredibilitesi ve kalifiye iş gücümüzle Avrupa'nın otomobil satışında 6'ncı sıraya geldik. On sene evvel bunu söyleyemezdik, adama gülerlerdi" şeklinde konuştu.
HAMALLIK BİTTİ
"Artık hamallık değil işi yüksek katma değerli bir yapıya dönüştürmemiz lazım. Yüksek teknolojiyi kullanmalıyız. Teşviklerde iki ana unsurumuz var. Bizim bu sektörde entegre bir yapıya gitmemiz lazım. Adının 'a' ya da 'b' olması önemli değil. Başbakanımızın babayiğitlik olarak ortaya koyduğu, bunun hepsine soyunacak, yapacak güçlü bir irade var mı?" diyen Çağlayan, arz açığı olan ve dışarıdan ithal edilen ürünlere yapılacak stratejik yatırımlara da çok ciddi teşvikler verileceğinin altını çizdi.