'Kartaliçe
Bayan Üye
Hollywood'un ünlü yıldızlarından Ben Affleck, son filmi Argo'nun bazı sahnelerini çektiği Ayasofya'da aydınlatmayı beğenmedi. Affleck, müze yönetiminin de izniyle Ayasofya'nın aydınlatmasını değiştirdi.
İranda 1979 yılında yaşanan bir rehine krizini konu alan ve yapımcılığını George Clooneynin yaptığı Argo filminin yönetmeni ve oyuncusu Ben Affleck, filmdeki birçok sahnenin çekimi için İstanbulu seçti. Ekibiyle birlikte defalarca İstanbula gelerek mekân araştırması yapan Affleckin filminde, İran sokaklarına benzettiği Beyoğlu, Fatih ve Eminönündeki tarihi semtler doğal plato olarak kullanıldı.
BEYAZ IŞIĞI BEĞENMEDİ
Çekimlerde Kapalıçarşı, Sultanahmet Camii, Süleymaniye Camii gibi tarihi ve dini mekânları da kullanan Affleck, bazı sahneleri de Ayasofya Müzesi içinde çekti. Ayasofyadaki çekimler için hazırlıklara başlayan Affleck ve ekibi, Ayasofyanın ana kubbesinden sarkan dev avizelerdeki led ampullerin yaydığı beyaz ışığı beğenmedi.
Kandilliklerin içinde bulunan beyaz ampullerin hem estetik görünmediğini hem de yaydığı güçlü beyaz ışığın mekânın ruhuyla uyuşmadığını belirten Affleck ve ekibi, müze yönetimine avizelerdeki ampulleri değiştirme talebinde bulundu. Konuyu değerlendiren müze yönetimi, ampullerin değiştirilmesine izin verdi.
2 BİN AMPULÜ DEĞİŞTİRDİ
Bunun üzerine Ayasofyanın ana salonunu aydınlatan, üzerinde 150ye yakın lamba olan merkezdeki büyük avizeyle, her birinde 48er tane lamba bulunan 30 kadar avizedeki yaklaşık 2 bin led ampul, 7.5 wattlık zayıf bir sarı ışık veren yeni ampullerle değiştirildi. Alınan yeni ampullerin ücreti de filmin yapım bütçesinden karşılandı.
Ayasofyanın yıllardır bakım görmeyen ve yıpranan pirinçten avizeleri, elektrik ve aydınlatma sistemi de restorasyon sürecinde yenilenmişti. O süreçte avizelere takılan beyaz ışıklı led ampullerle ilgili müze ziyaretçileri ve yönetimi de zaman zaman memnuniyetsizliğini dile getiriyordu.
İranda 1979 yılında yaşanan bir rehine krizini konu alan ve yapımcılığını George Clooneynin yaptığı Argo filminin yönetmeni ve oyuncusu Ben Affleck, filmdeki birçok sahnenin çekimi için İstanbulu seçti. Ekibiyle birlikte defalarca İstanbula gelerek mekân araştırması yapan Affleckin filminde, İran sokaklarına benzettiği Beyoğlu, Fatih ve Eminönündeki tarihi semtler doğal plato olarak kullanıldı.
BEYAZ IŞIĞI BEĞENMEDİ
Çekimlerde Kapalıçarşı, Sultanahmet Camii, Süleymaniye Camii gibi tarihi ve dini mekânları da kullanan Affleck, bazı sahneleri de Ayasofya Müzesi içinde çekti. Ayasofyadaki çekimler için hazırlıklara başlayan Affleck ve ekibi, Ayasofyanın ana kubbesinden sarkan dev avizelerdeki led ampullerin yaydığı beyaz ışığı beğenmedi.
Kandilliklerin içinde bulunan beyaz ampullerin hem estetik görünmediğini hem de yaydığı güçlü beyaz ışığın mekânın ruhuyla uyuşmadığını belirten Affleck ve ekibi, müze yönetimine avizelerdeki ampulleri değiştirme talebinde bulundu. Konuyu değerlendiren müze yönetimi, ampullerin değiştirilmesine izin verdi.
2 BİN AMPULÜ DEĞİŞTİRDİ
Bunun üzerine Ayasofyanın ana salonunu aydınlatan, üzerinde 150ye yakın lamba olan merkezdeki büyük avizeyle, her birinde 48er tane lamba bulunan 30 kadar avizedeki yaklaşık 2 bin led ampul, 7.5 wattlık zayıf bir sarı ışık veren yeni ampullerle değiştirildi. Alınan yeni ampullerin ücreti de filmin yapım bütçesinden karşılandı.
Ayasofyanın yıllardır bakım görmeyen ve yıpranan pirinçten avizeleri, elektrik ve aydınlatma sistemi de restorasyon sürecinde yenilenmişti. O süreçte avizelere takılan beyaz ışıklı led ampullerle ilgili müze ziyaretçileri ve yönetimi de zaman zaman memnuniyetsizliğini dile getiriyordu.