Avrupa'da öğrenip doğuda iş yapacaklar

buğlem

Bayan Üye
Avrupa'da öğrenip doğuda iş yapacaklar


Türk perakendeciler İngiltere'ye çıkarma yapacak. Markalar AVM modellerini örnek alıp, çevre ülkelerde deneyecek

Şubat ayında dünyada yaşanan krizde ayakta kalabilmek ve alternatif pazarlar yaratmak için Dubai'ye çıkarma yapan Türk perakendeciler, şimdi de yeni iş modelleri ve başarılı AVM'lerin stratejilerini yerinde görmek için perakendenin en köklü pazarlarından İngiltere'ye gitmeye hazırlanıyor. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği'nin (AMPD) organize ettiği ziyaretler kapsamında markaların Dubai'de ciddi iş fırsatları gördüğünü dile getiren AMPD AVM Sektörel Grup Başkanı Zafer Baysal, "Dubai çok sıcak bir ülke olduğu için alışverişin tamamı kapalı mekanlarda yapılıyor. Bu da Türk markalar için çok ciddi bir potansiyel anlamına geliyor" dedi. Koton, LCWaikiki gibi markaların Dubai'de mağaza açtıklarını bölgeye hiç gitmeyen markaların ise pazara girme kararı aldıklarını belirten Baysal, "Anlatmakla iş olmuyor. 1.5 milyon nüfuslu bir bölgede bile fırsat olduğunu görüp nasıl iş yapabileceklerini düşünmelerini sağlamak bile önemli bir adım" dedi.

İNGİLİZLER İSTANBUL'A GELECEK
İngiltere'nin Birmingham, Manchester ve Londra gibi perakendeciliğin merkezi şehirlerine bu ay sonunda bir ziyaret gerçekleştireceklerini ifade eden Baysal, köklü perakendeciliğin iş modellerini inceleyeceklerini dile getirdi. Baysal, "Orada her yıl düzenlenen bir perakende fuarı var. AVM'ler projelerine girmesini istedikleri markalarla görüşme fırsatı bulurlar. Bu kez benzer toplantıyı biz İstanbul'da yapacağız. Yurtdışından markaların Türk markalarıyla çalışmaları için küçük bir toplantı organize edeceğiz. Markaların da ücretsiz katılacağı network toplantıları talep görürse her yıl yapmayı planlıyoruz" dedi.

ORTADOĞU'DA MARKALARIMIZ ARTIYOR
Türk perakendeciler, şubat ayında Dubai'ye inceleme gezisi yaptı. Geziye Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit, Silk And Cashmere Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Zamanpur, Stefanel Genel Müdürü Füsun Çevikel, Mavi Jeans Genel Müdürü Cüneyt Yavuz gibi marka sahibi ve yöneticileri katıldı. Mudo'nun bölgede mağaza açmaya karar verdiği diğer markaların da yayılma stratejileri arasına Dubai pazarını aldığı belirtiliyor.

FAS'IN SİMGESİ DİAMANTİNE TÜRKİYE'YE GİRİYOR
Hazırgiyim markalarından sonra aksesuvar markaları da yayılma planlarının ilk sırasına Türkiye'yi koyuyor. Fas'ın eşarplarıyla öne çıkan markası Diamantine bu ay içinde İstanbul'daki Viaport AVM'de mağaza açacak. Soft Group bünyesinde 2002 yılında kurulan Diamantine, Fas modasının simgesi olarak kabul ediliyor. Başta şalları olmak üzere, tunik ve takıları ile bilinen markanın İngiltere'de 20'den fazla butiği bulunuyor. Marka özellikle genç nüfusun olduğu ve aksesuvara düşkün ülkelere girmeyi tercih ediyor.

'BEŞ YILDA 1000 MAĞAZAYA ULAŞIRIZ'
Koşan Kozmetik'in markası Flormar, İtalya'da katıldığı Cosmoprof fuarından yüksek talep alınca mağaza hedefini büyüttü. Flormar Yönetim Kurulu Üyesi Alp Şenbay, "2012 yılı mağazalaşma hedefinin yüzde 50'sini yurtdışında gerçekleştireceğiz. Öncelikli pazarlarımız; İngiltere, Almanya ve Fransa. Ama bu fuarda dünyanın her noktasından talepler aldık. Bu da; hedeflerimizi büyütmemize neden oldu. 5 yıl içerisinde 1000 mağazaya ulaşacağız" dedi. 500 milyon liralık renkli kozmetik pazarının adetsel olarak yüzde 30'unu aldıklarını belirten Şenbay, toplam 246 mağazaya sahip olduklarını ifade etti.

MARKETTE SINIRSIZ İNTERNET
Tesco'nun İngiltere'de 4 mağazasında başlattığı sınırsız internet uygulamasını CarrefourSa Türkiye'ye taşıdı. Marmara Forum AVM'deki hipermarkette sınırsız internet uygulamasını başlattıklarını belirten CarrefourSa Kurumsal İlişkiler ve HukukDirektörü Merter Özay, "Bu şekilde müşterilerimiz hem fiyat karşılaştırması yapacak hem de ücretsiz internet imkanından faydalanacak" dedi.

AMERİKALI BUZLU ÇAYCI PAZARA GİRECEK
Amerika'nın buzlu çay markası Snapple, Türkiye pazarına giriyor. Amerika'nın en popüler buzlu çay markası olarak nitelendirilen Snapple, A&A İthalat tarafından Amerika'dan ithal edilecek ve ilk olarak İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya ve Adana'da dağıtılacak. Snapple Türkiye pazarına ilk etapta şeftali, limon ve ahududulu tatlar ile girecek.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers bugün haber
bypuff
Geri
Üst