Atlasjet'in karakutusu kayıp

buğlem

Bayan Üye
Atlasjet'in karakutusu kayıp


Atlasjet kazasında yeni bir skandal daha. Lufthansa Teknik'e gönderildiği açıklanan uçağın karakutusunun sadece "Tornavidacı Feridun" tarafından incelendiği Lufthansa'ya ise hiç uğramadığı ortaya çıktı. Karakutunun yeri bilinmiyor

Atlasjet kazasına ilişkin ortaya çıkan yeni belgeler büyük bir skandalı gözler önüne serdi. Belgeler kazada ilginç bağlantıları ve uçağın karakutusunun da şüpheli hatta kasıtlı şekilde yok edildiğini ispatlıyor. İddiaların merkezinde ise yine BBP lideri Muhsin Yazıcıoğlu'nun düşen helikopterinin karakutusunu sökerken görüntülenen Feridun Seren var. Atlasjet kazasında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nce (SHGM) Kaza Kırım Heyeti'nin başına atanan Seren, 2007 sonunda uçağın karakutusunun Almanya'da bulunan Lufthansa Teknik'e gönderildiğini ve burada inceleneceğini ilan etmişti. Ardından ekip, Lufthansa'daki incelemenin tamamlandığını, karakutunun 'arızalı ve boş' olduğunu ropor etti. Böylece kazayı aydınlatacak tek delil de ortadan kalkmış oldu. Ancak SABAH karakutunun Lutfhansa şirketine hiçbir zaman gönderilmediğinin belgesine ulaştı. Şirketin en üst düzey yetkilisi tarafından gerçekleşen yazışmalarda, "Atlasjet uçağının karakutusu bize asla ulaşmamıştır: Bizim zaten bu konu üzerine inceleme yetkimiz yok" denildi. Edinilen bilgiye göre, Seren ve ekibi karakutuyu Almanya'da bulunan BFU isimli şirkete götürdü. Asıl skandal da bundan sonra başladı. Karakutu incelemesi konusunda hiçbir yetkisi bulunmayan ve aslında kimya mühendisi olan Seren burada karakutuyu kendi ekibi ile açtı. Bu çalışma BFU şirketinin hazırladığı son raporlara da "Türk heyet incelemeyi kendisi yaptı. Bizim hiçbir müdahalemiz olmadı" şeklinde girdi. O tarihten bu yana da karakutunun nerede olduğu bilinmiyor. Ne savcılıkta, ne mahkemede ne de bilirkişi de karakutu yok. İlgili kurumlar da karakutunun akıbeti ile ilgili tek bir açıklama yapmıyor....

UÇAK AÇIK HAVADA DÜŞTÜ
Atlasjet uçağı 29 Kasım 2007'de Isparta'da olağan hava koşullarının yaşandığı bir günde düştü. "Türk Hızlandırıcı Merkezi Teknik Tasarımı ve Test Laboratuvarları" projesinde görevli Türkiye'nin yetiştirdiği en iyi 6 nükleer fizikçi ile birlikte 57 kişi hayatını kaybetti.

TORNAVİDACI FERİDUN SAHNEDE
Isparta Keçiborlu'da yerleşim merkezlerine çok uzak olmayan uçak enkazına herkesten önce Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün görevlendirdiği kaza kırım ekibi ulaştı. Kaza kırım ekibinin başında birkaç ay önce göreve atanan ve kimya mühendisi olan Feridun Seren vardı. Seren'in ismi daha sonra 2009'da düşen ve BBP lideri Muhsin Yazıcıoğlu ile birlikte 5 kişinin yaşamını yitirdiği helikopter kazasında gündeme geldi. Kahramanmaraş'ta düşen helikopterin karakutusunu çalarken görüntülen ve adı 'Tornavidacı Feridun'a çıkan Seren, şu anda Muhsin Yazıcıoğlu davasında delilleri karartmaktan dolayı hapiste.

KARAKUTUDA TAHRİFAT
Enkaz yerinden karakutuyu alarak Ankara'ya götüren Feridun Seren ve ekibi iddiaya göre karakutuda tahrifat gerçekleştirdi. Ardından karakutunun uçak düşmeden 9 gün önceki kayıtlarının olmadığı kamuoyuyla paylaşıldı. Daha sonra da karakutunun incelenmek üzere Lufthansa Teknik'e gönderildiği ve burada da kutunun boş çıktığı resmi olarak açıklandı.

SORUŞTURMADAN KURTULDULAR
Karakutu açıklamaları ve aynı ekibin hazırladığı Kaza Kırım Raporu'nda pilotların kusurlu gösterilmesi üzerine Keçiborlu Cumhuriyet Savcılığı, Atlasjet hakkında kovuşturmaya yer olmadığına karar verdi. 2011'e kadar da firmaya hiçbir dava açılamadı. Ayrıca bu süreçte İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından hazırlanan rapor sümenaltı edilerek, Anadolu Üniversitesi'nden yeni bir bilirkişi raporu istendi.

TÜM DAVA SİLBAŞTAN
Atlasjet'e yönelik hukuk mücadelesi 2011'e kadar sürdü. Dava avukatları Keçiborlu Savcılığı'na itiraz ederek konuyu üst makamlara taşıdı ve 4 yıl sonra Atlasjet sorgulanmaya başlandı. Davanın ilk duruşmasında mahkemeye sunulan bilirkişi raporunda, uçakta kazanın nedeninin sadece pilotaj hatası değil Atlasjet ve World Focus firmasının arızalı uçağı uçurduğu tespitinde bulunuldu. Öte yandan davanın avukatları karakutuya ilişkin yeni bilgileri ve birçok raporu da mahkemeye iletti.

Atlasjet kazasına ilişkin ortaya çıkan yeni belgeler büyük bir skandalı gözler önüne serdi. Belgeler kazada ilginç bağlantıları ve uçağın karakutusunun da şüpheli hatta kasıtlı şekilde yok edildiğini ispatlıyor. İddiaların merkezinde ise yine BBP lideri Muhsin Yazıcıoğlu'nun düşen helikopterinin karakutusunu sökerken görüntülenen Feridun Seren var. Atlasjet kazasında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nce (SHGM) Kaza Kırım Heyeti'nin başına atanan Seren, 2007 sonunda uçağın karakutusunun Almanya'da bulunan Lufthansa Teknik'e gönderildiğini ve burada inceleneceğini ilan etmişti. Ardından ekip, Lufthansa'daki incelemenin tamamlandığını, karakutunun 'arızalı ve boş' olduğunu ropor etti. Böylece kazayı aydınlatacak tek delil de ortadan kalkmış oldu. Ancak SABAH karakutunun Lutfhansa şirketine hiçbir zaman gönderilmediğinin belgesine ulaştı. Şirketin en üst düzey yetkilisi tarafından gerçekleşen yazışmalarda, "Atlasjet uçağının karakutusu bize asla ulaşmamıştır: Bizim zaten bu konu üzerine inceleme yetkimiz yok" denildi. Edinilen bilgiye göre, Seren ve ekibi karakutuyu Almanya'da bulunan BFU isimli şirkete götürdü. Asıl skandal da bundan sonra başladı. Karakutu incelemesi konusunda hiçbir yetkisi bulunmayan ve aslında kimya mühendisi olan Seren burada karakutuyu kendi ekibi ile açtı. Bu çalışma BFU şirketinin hazırladığı son raporlara da "Türk heyet incelemeyi kendisi yaptı. Bizim hiçbir müdahalemiz olmadı" şeklinde girdi. O tarihten bu yana da karakutunun nerede olduğu bilinmiyor. Ne savcılıkta, ne mahkemede ne de bilirkişi de karakutu yok. İlgili kurumlar da karakutunun akıbeti ile ilgili tek bir açıklama yapmıyor....
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers bugün haber
bypuff
Geri
Üst