buğlem
Bayan Üye
Atlasjet dilini mi yuttu?
Atlasjet ve sahibi ETS Turizm'in patronları dün iki ayrı yazılı yayında açıklama yaptı. Ama Isparta'daki kazaya ilişkin tek bir kelime yok. Arızalı Atlasjet uçağında 57 kişi ölmüş, olayın ardından binbir türlü pislik çıkmış... Hiç dertleri değil, susuyorlar... Keza yandaşı, candaşı da dahil, SABAH Ekonomi dışında Türk medyası ölenleri hiç umursamıyor, susuyor
Dün Atlasjet ve sahibi ETS Turizm'in patronları iki ayrı yazılı neşriyatta açıklamalarda bulundu... Biri bizim SABAH'ın Sivil Havacılık eki, diğeri Hürriyet gazetesi. İkisinde de geçen hafta görülmeye başlanan davayla gündeme gelen Isparta'daki uçak kazasına ilişkin tek bir kelime yok. Gazeteciler de sormamış... Oysa Metin Can bir haftadır SABAH Ekonomi sayfalarında kelimenin tam anlamıyla şov yapıyor. Atlasjet kazasında yaşanan skandalları, şüpheleri, şaibeleri belgeleriyle ortaya koyuyor... Son dönemlerde Türk basınında gördüğüm en iyi haberler. Ben müdürü olarak onunla gurur duyuyorum... Ve bir gazeteci olarak haberleri bende hayranlık uyandırıyor. Metin Can'ın haberlerine bir bakın ..Haksız mıyım? Siz karar verin... İçinde Türkiye'nin yetiştirdiği 5 nükleer fizikçinin de yer aldığı 57 kişi arızalı uçağa bindiriliyor sonra... Sonrası karışık... Atlasjet yetkilileri, Muhsin Yazıcıoğlu'nun düşen helikopterindeki karakutuyu çalıp kaybeden Sivil Havacılık görevlisi (Tornavidacı Feridun), zamanın SGHM Genel Müdürü Ali Arıduru, Amerikalı yetkililer ve vs... Hep beraber kazanın üstünü örtmeye çalışmalar, karakutuyu kırmalar, kaybetmeler, 'susun' diye ricada bulunmalar, vs. vs...
Susarsak nasıl olsa unutulur!
Hollywood filmi gibi... Entrika üstüne entrika... Skandal üstüne skandal... Sanki Oliver Stone'nin JFK'ini seyrediyoruz... Dün gazetelere çıkıp konuşan Atlasjet ve ETS'nin patronları tabiri caizse dut yemiş bülbül gibiydi... Adeta dillerini yutmuşlar... İddialara karşı tek bir kelime cevapları yok... Ölü balık taklidi yapıyorlar... Onlar kendi açılarından haklı... Susuyorlar çünkü susarlarsa olay kamuoyunun gündeminden düşecek... Koskaca şirket... Danışmanları, dostları var. Kimbilir "Susun nasıl olsa unutulur" diye taktik veriyorlar belki de... Onları anlıyorum ve içinde bulundukları durum nedeniyle anlayışla karşılıyorum...
MEDYANIN DURUMU
A tlasjet'i anlıyorum da anlayamadığım Türk basının bu konudaki tavrı... Kimsenin kişiliğiyle ilgili bir derdim yok. Ancak bir Takvim'i tenzih ederim, kalan medyanın durumu gerçekten üzücü... Üstelik eski medyadan şikâyet eden yeni medyanın yıldızları da bundan ari değil... Hadi Hürriyet vs. Doğan Grubu'nu anlarım... Atlasjet ve ETS reklamlarının tamamını neredeyse onlara veriyor. Milliyet, Vatan, Habertürk vb. onlar da en azından yazı kadrosu olarak eski medyanın temsilcileri... Peki kendini medyanın yeni temsilcileri yeni bir duruşun sözcüleri olarak tanıtan Zaman, Star, Yeni Şafak, Taraf... Onlar niye susuyor? Daha birkaç ay önce BBP Lideri merhum Yazıcıoğlu'nun helikopter kazasıyla ilgili çarşaf çarşaf manşetler yaptı bu gazeteler... O kazadaki Tornavidacı Feridun Seren bu kazanın da baş aktörü. Bu kazada da delilleri karartmış... Üstelik bu kazada daha çok ölüm var, daha çok belge, bilgi var... Çoğu da mahkemeye sunulmuş, iddianameye girmiş... Acaba ikbal beklentisiyle şeytan mı girdi kafalara?.. Diğer gazeteler, gazeteciler, "Sabah vursun biz sessiz kalıp firmadan daha fazla reklam alalım" diye mi düşünüyor? Yani Sabah'ın gazeteciliğinin üzerinden para yapmak mı niyet? Meslekte çok eleştirdiğimiz bir konu olan "yazdığından değil yazmadığından para kazanma" durumu mu yani?... Ya da mesleki kıskançlıktan mı, yetersizlik ya da tembellikten mi bu suskunluk? "Sabah Ekonomi çok iyi haberler yapıyor daha fazla parlamasınlar" hasetinden mi?... Olsa da olur olmasa da olur tarzı tatlısu haberleriyle gazeteleri doldurup 57 kişinin ölümüne yol açan Atlas- Jet skandalını görmemek. Kuşkusuz sadece Atlasjet değil daha verilecek çok örnek var elimizde... Neyse... Onlar adına niyet sorgusu yapmam doğru olmaz kuşkusuz... Zaten benim gazetemin birinci sayfası da Atlasjet haberlerine karşı aynı tutum içinde... Tüm bunlara rağmen Türkiye'nin en iyi gazetesinde, Türkiye'nin en iyi ekonomi ve gazete sayfalarını yapmaya devam edeceğiz... İşimizi yapacağız... Balık bilmezse Halik bilir... Patron görür değerimizi anlar...
Atlasjet ve sahibi ETS Turizm'in patronları dün iki ayrı yazılı yayında açıklama yaptı. Ama Isparta'daki kazaya ilişkin tek bir kelime yok. Arızalı Atlasjet uçağında 57 kişi ölmüş, olayın ardından binbir türlü pislik çıkmış... Hiç dertleri değil, susuyorlar... Keza yandaşı, candaşı da dahil, SABAH Ekonomi dışında Türk medyası ölenleri hiç umursamıyor, susuyor
Dün Atlasjet ve sahibi ETS Turizm'in patronları iki ayrı yazılı neşriyatta açıklamalarda bulundu... Biri bizim SABAH'ın Sivil Havacılık eki, diğeri Hürriyet gazetesi. İkisinde de geçen hafta görülmeye başlanan davayla gündeme gelen Isparta'daki uçak kazasına ilişkin tek bir kelime yok. Gazeteciler de sormamış... Oysa Metin Can bir haftadır SABAH Ekonomi sayfalarında kelimenin tam anlamıyla şov yapıyor. Atlasjet kazasında yaşanan skandalları, şüpheleri, şaibeleri belgeleriyle ortaya koyuyor... Son dönemlerde Türk basınında gördüğüm en iyi haberler. Ben müdürü olarak onunla gurur duyuyorum... Ve bir gazeteci olarak haberleri bende hayranlık uyandırıyor. Metin Can'ın haberlerine bir bakın ..Haksız mıyım? Siz karar verin... İçinde Türkiye'nin yetiştirdiği 5 nükleer fizikçinin de yer aldığı 57 kişi arızalı uçağa bindiriliyor sonra... Sonrası karışık... Atlasjet yetkilileri, Muhsin Yazıcıoğlu'nun düşen helikopterindeki karakutuyu çalıp kaybeden Sivil Havacılık görevlisi (Tornavidacı Feridun), zamanın SGHM Genel Müdürü Ali Arıduru, Amerikalı yetkililer ve vs... Hep beraber kazanın üstünü örtmeye çalışmalar, karakutuyu kırmalar, kaybetmeler, 'susun' diye ricada bulunmalar, vs. vs...
Susarsak nasıl olsa unutulur!
Hollywood filmi gibi... Entrika üstüne entrika... Skandal üstüne skandal... Sanki Oliver Stone'nin JFK'ini seyrediyoruz... Dün gazetelere çıkıp konuşan Atlasjet ve ETS'nin patronları tabiri caizse dut yemiş bülbül gibiydi... Adeta dillerini yutmuşlar... İddialara karşı tek bir kelime cevapları yok... Ölü balık taklidi yapıyorlar... Onlar kendi açılarından haklı... Susuyorlar çünkü susarlarsa olay kamuoyunun gündeminden düşecek... Koskaca şirket... Danışmanları, dostları var. Kimbilir "Susun nasıl olsa unutulur" diye taktik veriyorlar belki de... Onları anlıyorum ve içinde bulundukları durum nedeniyle anlayışla karşılıyorum...
MEDYANIN DURUMU
A tlasjet'i anlıyorum da anlayamadığım Türk basının bu konudaki tavrı... Kimsenin kişiliğiyle ilgili bir derdim yok. Ancak bir Takvim'i tenzih ederim, kalan medyanın durumu gerçekten üzücü... Üstelik eski medyadan şikâyet eden yeni medyanın yıldızları da bundan ari değil... Hadi Hürriyet vs. Doğan Grubu'nu anlarım... Atlasjet ve ETS reklamlarının tamamını neredeyse onlara veriyor. Milliyet, Vatan, Habertürk vb. onlar da en azından yazı kadrosu olarak eski medyanın temsilcileri... Peki kendini medyanın yeni temsilcileri yeni bir duruşun sözcüleri olarak tanıtan Zaman, Star, Yeni Şafak, Taraf... Onlar niye susuyor? Daha birkaç ay önce BBP Lideri merhum Yazıcıoğlu'nun helikopter kazasıyla ilgili çarşaf çarşaf manşetler yaptı bu gazeteler... O kazadaki Tornavidacı Feridun Seren bu kazanın da baş aktörü. Bu kazada da delilleri karartmış... Üstelik bu kazada daha çok ölüm var, daha çok belge, bilgi var... Çoğu da mahkemeye sunulmuş, iddianameye girmiş... Acaba ikbal beklentisiyle şeytan mı girdi kafalara?.. Diğer gazeteler, gazeteciler, "Sabah vursun biz sessiz kalıp firmadan daha fazla reklam alalım" diye mi düşünüyor? Yani Sabah'ın gazeteciliğinin üzerinden para yapmak mı niyet? Meslekte çok eleştirdiğimiz bir konu olan "yazdığından değil yazmadığından para kazanma" durumu mu yani?... Ya da mesleki kıskançlıktan mı, yetersizlik ya da tembellikten mi bu suskunluk? "Sabah Ekonomi çok iyi haberler yapıyor daha fazla parlamasınlar" hasetinden mi?... Olsa da olur olmasa da olur tarzı tatlısu haberleriyle gazeteleri doldurup 57 kişinin ölümüne yol açan Atlas- Jet skandalını görmemek. Kuşkusuz sadece Atlasjet değil daha verilecek çok örnek var elimizde... Neyse... Onlar adına niyet sorgusu yapmam doğru olmaz kuşkusuz... Zaten benim gazetemin birinci sayfası da Atlasjet haberlerine karşı aynı tutum içinde... Tüm bunlara rağmen Türkiye'nin en iyi gazetesinde, Türkiye'nin en iyi ekonomi ve gazete sayfalarını yapmaya devam edeceğiz... İşimizi yapacağız... Balık bilmezse Halik bilir... Patron görür değerimizi anlar...