Türk dericiler Asya Pasifik Deri Fuarı'nda, kalite ve tasarımlarıyla moda rüzgârı estirdi. DTG Başkanı Lemi Tolunay, "Hedefimizde lüksü seven zengin Çinliler var" dedi
28-30 Mart tarihleri arasında Hong Kong'da düzenlenen Asya Pasifik Deri Fuarı'na Türk firmaları damga vurdu. 28 yıldır düzenlenen ve sektörün en önemli alıcılarıyla satıcılarını buluşturan fuara, İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) ve Deri Tanıtım Grubu (DTG) öncülüğünde 46 Türk firması katıldı. Fuar açılışında konuşan İDMİB ve DTG Başkanı Lemi Tolunay, Türkiye'nin deri üretim ve ihracatında lider ülkeler arasında yerini aldığını, Avrupa'daki birçok rakip ülkeyi geride bırakarak, ikincilik koltuğuna oturduklarını dile getirdi. Türk derisinin teknoloji, tasarım ve kalite açısından dünyanın önemli deri üreticileri arasında bulunduğunu vurgulayan Tolunay, "Nasıl ki ayakkabı denince İtalya akla geliyorsa, biz de deride aynı algıyı oluşturmak Türk derisini bir marka haline getirmek istiyoruz" dedi. Yüksek kalite ve şık tasarıma sahip çevreye duyarlı üretimin ihracat gücünü artırdığını kaydeden Tolunay, 2011'de deri ihracatının yaklaşık yüzde 9 artarak 1.4 milyar doları aştığını, 2023'te ise ihracat hedeflerinin 4.5 milyar dolar olduğunu açıkladı.
HEDEF ÇİN PAZARI
Tolunay, Rusya ve Avrupa ülkelerinin yanı sıra Çin ve Hong Kong başta olmak üzere Uzakdoğu ülkelerine ihracat yapıldığını söyledi. "Çin ve Hong Kong önemli pazarlarımız arasında yer alıyor" diyen Tolunay, şu bilgileri paylaştı: "Çin'de şu an gelir dağılımı yukarı doğru çıkıyor. Bir yılda 1 milyon dolar ve üstünde geliri olan insan sayısı 100 milyonu aştı. Bu kişiler lükse para harcıyor. Bizim hedefimiz bu pazar."
28-30 Mart tarihleri arasında Hong Kong'da düzenlenen Asya Pasifik Deri Fuarı'na Türk firmaları damga vurdu. 28 yıldır düzenlenen ve sektörün en önemli alıcılarıyla satıcılarını buluşturan fuara, İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) ve Deri Tanıtım Grubu (DTG) öncülüğünde 46 Türk firması katıldı. Fuar açılışında konuşan İDMİB ve DTG Başkanı Lemi Tolunay, Türkiye'nin deri üretim ve ihracatında lider ülkeler arasında yerini aldığını, Avrupa'daki birçok rakip ülkeyi geride bırakarak, ikincilik koltuğuna oturduklarını dile getirdi. Türk derisinin teknoloji, tasarım ve kalite açısından dünyanın önemli deri üreticileri arasında bulunduğunu vurgulayan Tolunay, "Nasıl ki ayakkabı denince İtalya akla geliyorsa, biz de deride aynı algıyı oluşturmak Türk derisini bir marka haline getirmek istiyoruz" dedi. Yüksek kalite ve şık tasarıma sahip çevreye duyarlı üretimin ihracat gücünü artırdığını kaydeden Tolunay, 2011'de deri ihracatının yaklaşık yüzde 9 artarak 1.4 milyar doları aştığını, 2023'te ise ihracat hedeflerinin 4.5 milyar dolar olduğunu açıkladı.
HEDEF ÇİN PAZARI
Tolunay, Rusya ve Avrupa ülkelerinin yanı sıra Çin ve Hong Kong başta olmak üzere Uzakdoğu ülkelerine ihracat yapıldığını söyledi. "Çin ve Hong Kong önemli pazarlarımız arasında yer alıyor" diyen Tolunay, şu bilgileri paylaştı: "Çin'de şu an gelir dağılımı yukarı doğru çıkıyor. Bir yılda 1 milyon dolar ve üstünde geliri olan insan sayısı 100 milyonu aştı. Bu kişiler lükse para harcıyor. Bizim hedefimiz bu pazar."