buğlem
Bayan Üye
Arap Baharı, ihracatı Amerika'ya kaydırdı
Sabancı Holding'in çimento grubu, Arap Baharı'nın da etkisiyle ihracatını Güney Amerika'yla çeşitlendirdi. Grubun 2011'deki çimento ihracatının yüzde 25'i Brezilya ve çevresine yapıldı
Yükte ağır pahada hafif olsa da çimento ihracatı Arap Baharı'nın da etkisiyle okyanus aştırdı. Türkiye'nin toplam ihracatının yüzde 50'sini sağlayan Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesinde işler neredeyse sıfırlanınca, çimento da Güney Amerika'ya gönderilmeye başlandı. Sabancı Holding'in çimento grubu firmaları gemiyle Brezilya'ya ihracat gerçekleştirdi. Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal, "300 kilometre yolu karadan alınca yükün üzerinde bir maliyet oluyor. Bizim limanımızdan, geçtiğimiz yıl gemiyle Güney Amerika'ya ihracat yaptık. Navlun fiyatlarındaki azalmayla ton başına maliyeti 22 dolar oldu. 2011 ihracatının yüzde 25'i bu bölgeye yapıldı. Arap Baharı nedeniyle bölgeye azalan ihracatı toparlayan bir diğer ülke de Rusya oldu. Rusya'ya ihracatımız hızlı bir şekilde arttı" dedi.
CİRO YÜZDE 22 ARTTI
Şirket olarak 2012'de toplam 125 milyon liralık bir yatırım planladıklarını belirten Gürdal, "İhracat anlamında yeni pazar arayışımız sürüyor. 9 aylık verilerimize bakıldığında bir önceki yıla göre ciro bazında yüzde 20-22 civarında bir artış oldu" diye konuştu. Çimsa Genel Müdürü Mehmet Hacıkamiloğlu da şirketin 2011 yılı 9 aylık sonuçlarıyla cirosal bazda yüzde 16 büyüdüğünü ve yıl sonu rakamlarının buna paralel düzeyde gerçekleşeceğini öngördüklerini söyleyerek, "2012 için 100 milyon TL yatırım harcaması yapmayı hedefliyoruz" dedi.
2012 tahminleri
% 4-4.5 çimento sektörü büyüme
% 5-6 inşaat sektörü büyüme
56.1 milyon ton çimento tüketimi
763 kilo kişi başı çimento tüketimi
Göçmen: Bu yılki ciro hedefimiz 2 milyar TL
Akçansa ve Çimsa ile birlikte yurtiçi ve yurtdışı satın almalarla sürdürülebilir bir büyüme politikası izlediklerini belirten Göçmen, "2012'de 2 milyar liralık ciro hedefimiz var. Çimento sektörü, iç pazardaki tüketim artışı ile birlikte 2012'de yüzde 4-4.5 civarında büyür" dedi. Göçmen, Türkiye'ye 2 saat uçuş mesafesindeki ülkelerin tümünü kapsayan bir alanda satın alma görüşmeleri yaptıklarını dile getird
Fırsatları kolluyoruz
Sabancı Çimento Grup Başkanı Mehmet Göçmen, grup olarak 1-1.5 milyar TL civarında bir satın alma gerçekleştirmeye yönelik öz kaynak gücüne sahip olduklarını kaydederek, "Bu yatırımların bir kısmını Akçansa'yı, bir kısmını da Çimsa'yı lokomotif olarak kullanarak yapacağız. Ama bizim ortağımızla rekabet etmeme koşulu ortaklık anlaşmamızda yok. Yurtdışı yatırımları ve Türkiye'deki satın alma fırsatlarını değerlendireceğiz" diye konuştu.
Sabancı Holding'in çimento grubu, Arap Baharı'nın da etkisiyle ihracatını Güney Amerika'yla çeşitlendirdi. Grubun 2011'deki çimento ihracatının yüzde 25'i Brezilya ve çevresine yapıldı
Yükte ağır pahada hafif olsa da çimento ihracatı Arap Baharı'nın da etkisiyle okyanus aştırdı. Türkiye'nin toplam ihracatının yüzde 50'sini sağlayan Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesinde işler neredeyse sıfırlanınca, çimento da Güney Amerika'ya gönderilmeye başlandı. Sabancı Holding'in çimento grubu firmaları gemiyle Brezilya'ya ihracat gerçekleştirdi. Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal, "300 kilometre yolu karadan alınca yükün üzerinde bir maliyet oluyor. Bizim limanımızdan, geçtiğimiz yıl gemiyle Güney Amerika'ya ihracat yaptık. Navlun fiyatlarındaki azalmayla ton başına maliyeti 22 dolar oldu. 2011 ihracatının yüzde 25'i bu bölgeye yapıldı. Arap Baharı nedeniyle bölgeye azalan ihracatı toparlayan bir diğer ülke de Rusya oldu. Rusya'ya ihracatımız hızlı bir şekilde arttı" dedi.
CİRO YÜZDE 22 ARTTI
Şirket olarak 2012'de toplam 125 milyon liralık bir yatırım planladıklarını belirten Gürdal, "İhracat anlamında yeni pazar arayışımız sürüyor. 9 aylık verilerimize bakıldığında bir önceki yıla göre ciro bazında yüzde 20-22 civarında bir artış oldu" diye konuştu. Çimsa Genel Müdürü Mehmet Hacıkamiloğlu da şirketin 2011 yılı 9 aylık sonuçlarıyla cirosal bazda yüzde 16 büyüdüğünü ve yıl sonu rakamlarının buna paralel düzeyde gerçekleşeceğini öngördüklerini söyleyerek, "2012 için 100 milyon TL yatırım harcaması yapmayı hedefliyoruz" dedi.
2012 tahminleri
% 4-4.5 çimento sektörü büyüme
% 5-6 inşaat sektörü büyüme
56.1 milyon ton çimento tüketimi
763 kilo kişi başı çimento tüketimi
Göçmen: Bu yılki ciro hedefimiz 2 milyar TL
Akçansa ve Çimsa ile birlikte yurtiçi ve yurtdışı satın almalarla sürdürülebilir bir büyüme politikası izlediklerini belirten Göçmen, "2012'de 2 milyar liralık ciro hedefimiz var. Çimento sektörü, iç pazardaki tüketim artışı ile birlikte 2012'de yüzde 4-4.5 civarında büyür" dedi. Göçmen, Türkiye'ye 2 saat uçuş mesafesindeki ülkelerin tümünü kapsayan bir alanda satın alma görüşmeleri yaptıklarını dile getird
Fırsatları kolluyoruz
Sabancı Çimento Grup Başkanı Mehmet Göçmen, grup olarak 1-1.5 milyar TL civarında bir satın alma gerçekleştirmeye yönelik öz kaynak gücüne sahip olduklarını kaydederek, "Bu yatırımların bir kısmını Akçansa'yı, bir kısmını da Çimsa'yı lokomotif olarak kullanarak yapacağız. Ama bizim ortağımızla rekabet etmeme koşulu ortaklık anlaşmamızda yok. Yurtdışı yatırımları ve Türkiye'deki satın alma fırsatlarını değerlendireceğiz" diye konuştu.