Ölümden bahsedildiğinde ‘Allah korusun Allah gecinden versin vs’ gibi sözler kullanılıyor Bunda bir sakınca var mıdır? Sonuçta ölüm Allah’ın emri Biz bu sözleri kullanarak ölmek istemediğimizi ve (hâşâ) Allah’a karşı çıktığımızı mı göstermiş oluyoruz?”
Allah bizi yanlış anlamaz!
Bundan hiç endişemiz olmasın!
Biz O’nun kuluyuz!
O bizim Rabbimiz Hàlıkımız!
Biz O’na vakıf değilizO ise bizim içimize niyetimize sırlarımıza gizli açık her şeyimize künhümüze vakıftır Bunu biliyoruz elhamdülillahKur’ân buyuruyor ki: “İçinizdekini açığa vursanız da gizleseniz de Allah sizi onunla muhasebe eder de dilediğini bağışlar dilediğine azap eder Allah’ın gücü her şeye yeter” 1Sözlerimizde galat yanlış hata dil sürçmesi kastı aşan ifadeler olabilir
O bizim niyetimizi kastımızı içimizden geçeni bildiği için niyetimize ve kastımıza göre hükmeder
Esasen Peygamber Efendimizin (asm) “Mü’minin niyeti amelinden hayırlıdır” sözü kastı aşan böyle durumları açıklıyor
Ölüm Allah’ın emridir; bu doğrudur!
Ölümden bahsedince “Allah korusun!” “Allah gecinden versin!” gibi sözler söylemeye gelince…
Bu sözle neyi kastettiğimiz önemlidir?
Musa Aleyhisselâm ruhunu kabzetmek göreviyle birdenbire yanı başında beliren Azrail Aleyhisselâma tokat vuruyor2Bediüzzaman bu tokat için “bir tahkir değil ve adem-i kabul değil; belki vazife-i risâletin daha devamını ve bekasını arzu ettiği için kendi eceline dikkat eden ve hizmetine sed çekmek isteyen bir göze şamar vurmuş ve vurur” 3 diyorÖlümden bahsedince “Allah gecinden versin” dediğimizde eğer niyetimiz Allah’ın ölüm emrine karşı bir tahkir ve bir adem-i kabul (kabul etmemek) ise bunda günah ve vebal vardır Ama yok niyetimiz hizmetimizin ve kulluğumuzun daha devam etmesini ifade etmek ise bunda dinen bir sakınca ve günah yokturNihayet Peygamber Efendimiz (asm) buyuruyor ki:
“Sizin en hayırlınız dünyası için ahiretini ahireti için de dünyasını terk etmeyendir” 4
Eğer dünya için ahireti terk etmiyor isek sadece dilimizde kalan kastı aşan sözlerimiz için bir günah yokturDipnotlar:
1- Bakara Suresi: 284
2- Buharî Cenâiz: 69 Enbiyâ: 31; Müslim Fedâil: 157 158; Nesâî Cenâiz: 121; Müsned 2:269 315 351
3- Mektubat s 337
4- Camiü’s-Sağir 3/981
Allah bizi yanlış anlamaz!
Bundan hiç endişemiz olmasın!
Biz O’nun kuluyuz!
O bizim Rabbimiz Hàlıkımız!
Biz O’na vakıf değilizO ise bizim içimize niyetimize sırlarımıza gizli açık her şeyimize künhümüze vakıftır Bunu biliyoruz elhamdülillahKur’ân buyuruyor ki: “İçinizdekini açığa vursanız da gizleseniz de Allah sizi onunla muhasebe eder de dilediğini bağışlar dilediğine azap eder Allah’ın gücü her şeye yeter” 1Sözlerimizde galat yanlış hata dil sürçmesi kastı aşan ifadeler olabilir
O bizim niyetimizi kastımızı içimizden geçeni bildiği için niyetimize ve kastımıza göre hükmeder
Esasen Peygamber Efendimizin (asm) “Mü’minin niyeti amelinden hayırlıdır” sözü kastı aşan böyle durumları açıklıyor
Ölüm Allah’ın emridir; bu doğrudur!
Ölümden bahsedince “Allah korusun!” “Allah gecinden versin!” gibi sözler söylemeye gelince…
Bu sözle neyi kastettiğimiz önemlidir?
Musa Aleyhisselâm ruhunu kabzetmek göreviyle birdenbire yanı başında beliren Azrail Aleyhisselâma tokat vuruyor2Bediüzzaman bu tokat için “bir tahkir değil ve adem-i kabul değil; belki vazife-i risâletin daha devamını ve bekasını arzu ettiği için kendi eceline dikkat eden ve hizmetine sed çekmek isteyen bir göze şamar vurmuş ve vurur” 3 diyorÖlümden bahsedince “Allah gecinden versin” dediğimizde eğer niyetimiz Allah’ın ölüm emrine karşı bir tahkir ve bir adem-i kabul (kabul etmemek) ise bunda günah ve vebal vardır Ama yok niyetimiz hizmetimizin ve kulluğumuzun daha devam etmesini ifade etmek ise bunda dinen bir sakınca ve günah yokturNihayet Peygamber Efendimiz (asm) buyuruyor ki:
“Sizin en hayırlınız dünyası için ahiretini ahireti için de dünyasını terk etmeyendir” 4
Eğer dünya için ahireti terk etmiyor isek sadece dilimizde kalan kastı aşan sözlerimiz için bir günah yokturDipnotlar:
1- Bakara Suresi: 284
2- Buharî Cenâiz: 69 Enbiyâ: 31; Müslim Fedâil: 157 158; Nesâî Cenâiz: 121; Müsned 2:269 315 351
3- Mektubat s 337
4- Camiü’s-Sağir 3/981