Akdeniz'de Titanik faciası

buğlem

Bayan Üye
Akdeniz'de Titanik faciası



4 bin 200 kişinin bulunduğu İtalyan yolcu gemisi Giglio adası açıklarında kayalara çarptı. Altında 70 metrelik delik açılan gemi battı. Panikte 3 kişi öldü, 9 Türk sağ kurtuldu, 41 kayıp var. Kaptan gemiyi erken terk ettiği gerekçesiyle tutuklandı

İtalya'nın Giglio Adası açıklarında, içinde 9 Türk'ün de bulunduğu "Costa Concordia" isimli dev yolcu gemisi karaya oturdu. Bin mürettebatı ve 3 bin 200 yolcusu bulunan gemide 3 kişi yaşamını yitirdi, 67 kişi yaralandı. 41 kişi halen kayıp. 9 Türk ise sağ salim kurtuldu. İlk gelen haberlerde ölü sayısı 8 olarak açıklandı. Daha sonra kurtarma çalışmaları sırasındaki panik nedeniyle "kafa karışıklığı" olduğu belirtilip ölü sayısı 3'e indirildi. Bazı yolcuların panik içinde denize atlaması nedeniyle ölü sayısının artabileceği belirtildi. Ekipler, dün gün boyu neredeyse tamamen suya batan 13 güverteli, 250 metre uzunluğundaki gemiye dalarak arama kurtarma çalışmalarını sürdürdü. Ölenleden 2 Fransız yolcu ile bir Peru'lu mürettebatın cesetleri bulundu. Ölenlerden birinin 65 yaşında erkek bir yolcu olduğu ve soğuktan yaşamını yitirdiği söylendi. Gemide 9 Türk'ün yanı sıra bin İtalyan, 500 Alman, 160 Fransız, 44 İngiliz ve diğer ülkelerden yolcular bulunuyordu. Gemide 6 yaşın altında 50'den fazla çocuk olduğu da gelen bilgiler arasında.

69 KAYIP İDDİASI
ANSA haber ajansının geçtiği bilgilere göre gemide halen 41 kişi kayıp. Yetkililer bu kişilerin kurtarıldıktan sonra sadece kayıt edilmediği görüşünde. Civitavecchia kentinden 19.00'da yola çıkan gemi, Savona kentine doğru yol alırken, Roma'nın 160 kilometre kuzeyindeki Toskana bölgesinin Grosseto yakınlarında, yerel saatle 21.45'te karaya oturdu. İlk belirlemelere göre gemi kayalara çarptı. Kaptanın da paniği engellemek için olabildiğince karaya yanaşmaya çalıştığı ifade edildi. Geminin altında 70 metrelik bir delik açıldığı da belirtildi. Bu nedenle kruvaziyer gemisi su almaya başladı ve kısa süre içinde 20 derece kadar yan yattı. Büyük bir panik yaşanırken, bazı yolcular denize atladı. Gemide kalan 4 bin 200 kişi kurtarma botları ve helikopterlerle tahliye edildi. Birçok yolcu da yaklaşık 400 metrelik mesafeyi yüzerek karaya ulaştı. Denize atlayanların büyük bir kısmına hipotermi tedavisi uygulandı. Kazanın yemek saatinde gerçekleştiğini anlatan yolcular ise büyük bir gürültü olmasına rağmen kendilerine elektrik mekanizmasında arıza olduğunun söylenmesinin kabul edilemez olduğunu vurguladı. Birçok yolcu, kaptanı krizi iyi yönetememek ve mürettebatı da doğru tahliye organizasyonu yapamamakla suçladı. "Costa Concordia" gemisinde cumartesi akşamı, olası bir kaza için tahliye tatbikatının planlanması ise tam bir trajedi olarak yorumlandı. Melissa Goduti isimli bir yolcu, "Tam bir tahliye kaosu yaşandı. Kendi aramızda, 'Tatbikat yarınmış. Ya bugün başımıza bir bela gelirse' şeklinde şakalaşıyorduk ve bu gerçekleşti" diyerek trajediyi özetledi. Yolcuların ortak görüşü ise aynıydı: "Titanik faciası gibiydi." Geminin bağlı olduğu Costa Cruises şirketi "Şirketimizi altüst eden bir trajedi ile karşı karşıyayız. Kurbanların ailelerine başsağlığı diliyoruz" ifadesini kullandı. Gemi; Sicilya, Sardunya ve İspanya'daki limanlara uğrayıp 7 günlük Akdeniz turu yapacak ve Marsilya'ya demir atacaktı.

KARA KUTUYA EL KONDU
Gemi kaptanı Francesco Schettno (52) gemiyi erken terk ettiği gerekçesiyle önce gözaltına alındı ardından tutuklanarak cezaevine kondu. Gemiyi erken terk etmek, ölüme sebebiyet vermek ve kazaya yol açmakla suçlanan kaptanın "Haritada kaya gözükmüyordu" dediği ileri sürüldü. Son yolcunun 02.30'da tahliye edildiği gemiyi kaptanın 23.30'da terk ettiği belirtildi. Savcılık geminin kara kutusuna el koydu.


1987'de 4 bin 340 kişi öldü
12 Nisan 1912:
Dönemin en büyük yolcu gemisi Titanic, Kuzey Atlantik'te bir buz dağına çarparak battı. Kazada bin 496 kişi hayatını kaybetti.
29 Mayıs 1914: Kanada bandıralı yolcu gemisi, Norveç'e ait bir yük gemisiyle Quebec yakınlarında çarpıştı. Batan gemide bin 12 kişi yaşamını yitirdi.
31 Ağustos 1986: Sovyet yolcu gemisi Amiral Nakhimov, Karadeniz açıklarında bir yük gemisiyle çarpıştı. İki gemi de battı, 448 kişi boğularak öldü.
20 Aralık 1987: Filipinler'de yolcu gemisi tankerle çarpıştı. Tüm zamanların en büyük deniz kazası meydana geldi. 4 bin 340 kişi boğuldu.
26 Eylül 2002: Senegal bandıralı bir geminin alabora olması sonucu bin 800 kişi hayatını yitirdi.
28 Eylül 1994: Estonya'ya ait bir yolcu gemisi Baltık Denizi'nde fırtına yüzünden battı. 852 kişi öldü.
3 Temmuz 2006: Mısır'a gitmekte olan bir yolcu gemisinde yangın çıktı. Batan gemide bin kişi öldü.
21 Haziran 2008: The Princess of the Stars isimli geminin Filipinler'de kasırgadan alabora oldu, 800 kişi hayatını kaybetti.


Türk yolcular: Mahşer yeriydi
Kazanın ardından kurtarılan 9 Türk yolcudan 7'si, kazayla ilgili tazminat ve diğer ayrıntılar belli olana kadar İtalya'da kalmaya karar verdi. Türk kazazedeler, Roma Havaalanı'ndaki Hilton Oteli'nde kurulan koordinasyon merkezine getirildi. Egemen Mustafa Filiz, annesi Seher Filiz ve babası Hasan Filiz, Sırrı Tayfun Bora ile eşi Deniz Bora ve Mustafa Tunççelik ile eşi Yüksel Tunççelik tazminat konuları ve diğer ayrıntılar belli oluncaya kadar burada kalacak. Diğer iki Türk yolcu olan Ajlan Barut ve eşi ise Almanya'daki evlerine dönmek için yola çıktı.

TÜRK ELÇİLİĞİ DEVREDE
Deniz Bora, neler yaşadıklarını SABAH'a şöyle anlatı: "Saat 19.00 sularında gemi Civitavecchia'dan hareket etti. 21.40 sularında restorandaydık, büyük bir patlama duyduk, bir anda restoran mahşer yerine döndü. Titanik filmi gibi; avizeler, piyano, camlar, her şey paramparça oldu. Ortalık kan revan içindeydi. Güverteye kadar su doldu. Restoranda can yeleklerini birbirine bağlayarak tutunmaya çalıştık. Gemi 3-4 kere daha sürüklendi, tekrar kayalara çarptı. Gemi adeta ayağa kalktı. Eşim eski emniyet müdürü olduğu için paniğe kapılmadık, diğer arkadaşlarımızla da filikaları indirmeye çalıştık. Pasaportlar, bavullarımız, her şeyimiz kayboldu. Biz olmazsa suya atlar, kıyıya kadar yüzeriz diye düşündük. Tabii o kadar kolay değil... Gemi 11 katlı. En üst kattan düşenler oldu. 35 kişilik filikalara bindik, bizi iplerle aşağıya salladılar. Ayakkabılarımızı çıkarttılar. 5 saat bir yük gemisinde bekledik. Sonra da Santo Stefano'ya götürdüler. Büyükelçiliğimiz çok yardım etti. Oraya bir tek Türk Büyükelçiliği yetkilileri geldi." Anadolu Ajansı'na açıklama yapan Türk kazazedelerden Ajlan Barut, gemiden en son inen 100-150 kişinin arasında bulunduğunu söyleyerek şunları aktardı: "Gemi 60-70 derece yattı. Karımla helalleştim, aynı Titanik'teki gibi demirlere yaslandık. Bizi bir saat beklettiler. Sonra anons yaptılar. 'Gemide bir şey yok, can yeleklerinizi çıkarın, kamaralarınıza gidebilirsiniz' dediler. Ben inanmadım ve karıma 'Bir yere kıpırdama' dedim. Felaket bir şeydi."

ORGANİZASYONA TEPKİ
Türk yolculardan Yüksel Tunççelik de olay sırasında gemi personelinin son derece şaşkın olduğunu, yolculardan önce can yeleği taktığını, organizasyonun kötü olduğunu söyledi. Tunççelik, organizasyon yeteneği olan yolcular sayesinde kurtulduklarını söyledi. Bir diğer Türk kazazede Egemen Filiz'in de Concordia isimli geminin sahibi olan Costa şirketinde çalıştığı öğrenildi. Egemen Mustafa Filiz annesi Seher Filiz ve babası Hasan Filiz'in bugün yurda döneceği bildirildi. Türk yolcular, Türkiye'nin Roma Büyükelçiliği yetkililerine ilgilerinden dolayı müteşekkir olduklarını söyledi.

Titanik'te 1514 kişi can vermişti
İtalya'daki korkunç kaza, akıllara ünlü Titanik gemisini getirdi. 10 Nisan 1912'de 2 bin 223 yolcuyla New York'tan yola çıkan Titanik, 15 Nisan'da Kuzey Atlantik Denizi'nde bir buzdağına çarpmıştı. Trajik olayda filikaların yeterli olmaması nedeniyle 1514 yolcu ölmüştü.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers bugün haber
bypuff
Geri
Üst