Bezmi$h
Banned
Geçen ay Star TVye geçen Acun Ilıcalının yarattığı ekonomiyi analiz etti. Derginin Eylül sayısında yer alan habere göre Ilıcalı bu sezon 100 milyon lira ciro eşiğini yakalamayı planlıyor. Televizyon dünyasında bu rakama yaklaşabilen ne başka bir yapımcı ne de bir ekran yüzü var.
FORBES Türkiye'den Özer Turan, Acun Ilıcalı'nın Star TV'ye geçişinin gerçek maliyetini masaya yatırdı.
İşte o analiz...
43 yaşındaki Acun Ilıcalı geçen ay, 16 yıl boyunca çalıştığı ve son altı yılda da yükünü sırtladığı Çukurova Grubunun Show TVsinden ayrılarak Doğuş Grubunun Star TVsine geçti.
Ilıcalı ve Show TV arasındaki ilişkiler yaklaşık iki yıldır 80 milyon liraya ulaşan alacaklar nedeniyle gergindi. Bir dönem kanalın sahibi Mehmet Emin Karamehmetin alacakları karşılığında Show Plus kanalını teklif ettiği söylenmişti. Dolayısıyla bu transfer çok büyük bir sürpriz değil. Fakat önemi, televizyon dünyasındaki dengeleri sarsmasında yatıyor.
"70 MİLYON TL DEĞİL DAHA FAZLA GELİR ELDE EDECEĞİM"
Basına yansıyan haberlerde Muhteşem Yüzyıldan daha stratejik olan bu transfer için Doğuş Grubunun Acun Ilıcalıya 70 milyon lira transfer ücreti verdiği iddia edildi. Kazanacağı paranın transfer ücreti olarak adlandırılması hoşuna gitmemiş Ilıcalı'nın: Anlamsız bir şekilde Acun 70 milyon liraya transfer oldu demek doğru değil. Ben bu parayı bireysel olarak almıyorum. 120 kişilik şirketimin ürettiği programların karşılığı bu. Yüksek bütçeli işler yapıyoruz, prodüksiyona çok harcıyoruz. Kanal bize çok ödüyor, ona göre de para kazanıyor diyor. Kaldı ki 70 milyon rakamı yanlış. Daha fazla gelir elde edeceğim diye de ekliyor.
Peki, ne kadar? Reklam satın alma uzmanları, FORBES için Acun Ilıcalının yarışma programlarını (Survivor, Yetenek Sizsiniz ve O Ses Türkiye) analiz ederek reklam cirolarını hesapladı. Buna göre Ilıcalının geçen sezon yayınlanan yarışmalarının her bir bölümünün ortalama reklam cirosu 1 milyon lira. Tabi programların içerisine alınan ürün yerleştirme ve sponsorluk gelirleri bu rakamın dışında. Bunlar da dahil edildiğinde bölüm cirosu ortalama 1,1 milyon lirayı aşıyor. Rakamlar geçen sezon 130 bölüm yayınlanan üç Acun Medya yarışmasının Show TVye yaklaşık 150 milyonluk bir reklam cirosu getirdiğini gösteriyor.
100 MİLYON LİRA CİROYA ULAŞACAK
Acun Medya da yarattığı bu gelirden geçen yıl 90 milyon lira dolayında bir pay aldı. Show TVde imza attığı üç yarışma programı da bu sezon Star TVde yayınlanmaya devam edecek. Ilıcalı, Star TVye geçerken sadece önceki yıla göre yüzde 10luk bir zam yapıldı diyor. Böylece Acun Medya, bu ay başlayacak 2012 2013 yayın sezonunda yaklaşık 100 milyon liralık bir ciroya ulaşacak. Ünlüler arasında en çok kazanan benim. Bu kesin. Önümüzdeki yıllarda da değişmeyecek diyor Acun Ilıcalı. Bu, bir böbürlenme değil sadece durum tespiti yapıyor.
Ilıcalının çok kazanmasının ardında çalıştığı kanallara da çok kazandırması yatıyor. Kanallarla kurduğu ilişkiyi kazan-kazan olarak tanımlıyor. Bu sezon yine haftada üç gün yayınlanacak programlarında her bölüm ortalama 1,3 milyon reklam cirosu yaratmayı hedefliyor. 130 bölüm yayınlanacağı düşünülürse Star TVnin Acun Medya yarışmalarından yaklaşık 170 milyon lira reklam cirosu elde edeceği ortaya çıkıyor. Daha önce Acun Medyanın yönettiği ürün yerleştirme işini de kanal yönetecek. Ilıcalı ürün yerleştirmelerinden pay almayacak. Bu paylar bölüm başı ücretlere yansıtıldı. Bu da ek bir gelir yaratacak. Star TVnin 2012nin ilk üç ayında 78 milyon lira, 2011in tamamında da yaklaşık 200 milyon dolar reklam geliri elde ettiği düşünüldüğünde Ilıcalının yaratacağı hacmin kanal için taşıdığı önem ortada.
DİZİ YAPIMCILARI LİSTESİNDE BİRİNCİ OLAMAM
Acun Ilıcalı, Beni dizi yapımcılarıyla kıyaslayabilirsiniz ancak orda birinci olacağımı sanmıyorum diyor ama yanılıyor FORBESun her yıl Temmuz sayısında yayınladığı En Çok Kazanan Dizi Yapımcıları listesinin sonuncusunda zirvede 75 milyon lira ciro ve 7,2 milyon lira karla Ay Yapımın sahibi Kerem Çatay vardı. Üstelik Çatay, geçen sezonu ikisi Kanal D, ikisi ATVde yayınlanan dört dizi ile (Al Yazmalım, Fatmagülün Suçu Ne, Kuzey Güney, Son) kapatarak FORBESun beş yıldır yayınladığı listede bir yapımcının ulaşabildiği en yüksek ciroya ulaşmıştı. Oysa Ilıcalının aynı dönemde elde ettiği ciro Kerem Çatayın cirosundan yüzde 20 daha fazla 90 milyon lira. Televizyon makinesini işler halde tutan tek çarkın diziler olduğuna inanılan sektör için ezber bozucu bir durum. Üstelik Ilıcalının imza attığı yapımların bölüm başı maliyetleri gün birinciliği için yarıştığı dizilerin maliyetlerinin de bir hayli altında. Dolayısıyla Ilıcalının kar marjı da dizi yapımcılarının üzerinde.
FORBES Türkiye'den Özer Turan, Acun Ilıcalı'nın Star TV'ye geçişinin gerçek maliyetini masaya yatırdı.
İşte o analiz...
43 yaşındaki Acun Ilıcalı geçen ay, 16 yıl boyunca çalıştığı ve son altı yılda da yükünü sırtladığı Çukurova Grubunun Show TVsinden ayrılarak Doğuş Grubunun Star TVsine geçti.
Ilıcalı ve Show TV arasındaki ilişkiler yaklaşık iki yıldır 80 milyon liraya ulaşan alacaklar nedeniyle gergindi. Bir dönem kanalın sahibi Mehmet Emin Karamehmetin alacakları karşılığında Show Plus kanalını teklif ettiği söylenmişti. Dolayısıyla bu transfer çok büyük bir sürpriz değil. Fakat önemi, televizyon dünyasındaki dengeleri sarsmasında yatıyor.
"70 MİLYON TL DEĞİL DAHA FAZLA GELİR ELDE EDECEĞİM"
Basına yansıyan haberlerde Muhteşem Yüzyıldan daha stratejik olan bu transfer için Doğuş Grubunun Acun Ilıcalıya 70 milyon lira transfer ücreti verdiği iddia edildi. Kazanacağı paranın transfer ücreti olarak adlandırılması hoşuna gitmemiş Ilıcalı'nın: Anlamsız bir şekilde Acun 70 milyon liraya transfer oldu demek doğru değil. Ben bu parayı bireysel olarak almıyorum. 120 kişilik şirketimin ürettiği programların karşılığı bu. Yüksek bütçeli işler yapıyoruz, prodüksiyona çok harcıyoruz. Kanal bize çok ödüyor, ona göre de para kazanıyor diyor. Kaldı ki 70 milyon rakamı yanlış. Daha fazla gelir elde edeceğim diye de ekliyor.
Peki, ne kadar? Reklam satın alma uzmanları, FORBES için Acun Ilıcalının yarışma programlarını (Survivor, Yetenek Sizsiniz ve O Ses Türkiye) analiz ederek reklam cirolarını hesapladı. Buna göre Ilıcalının geçen sezon yayınlanan yarışmalarının her bir bölümünün ortalama reklam cirosu 1 milyon lira. Tabi programların içerisine alınan ürün yerleştirme ve sponsorluk gelirleri bu rakamın dışında. Bunlar da dahil edildiğinde bölüm cirosu ortalama 1,1 milyon lirayı aşıyor. Rakamlar geçen sezon 130 bölüm yayınlanan üç Acun Medya yarışmasının Show TVye yaklaşık 150 milyonluk bir reklam cirosu getirdiğini gösteriyor.
100 MİLYON LİRA CİROYA ULAŞACAK
Acun Medya da yarattığı bu gelirden geçen yıl 90 milyon lira dolayında bir pay aldı. Show TVde imza attığı üç yarışma programı da bu sezon Star TVde yayınlanmaya devam edecek. Ilıcalı, Star TVye geçerken sadece önceki yıla göre yüzde 10luk bir zam yapıldı diyor. Böylece Acun Medya, bu ay başlayacak 2012 2013 yayın sezonunda yaklaşık 100 milyon liralık bir ciroya ulaşacak. Ünlüler arasında en çok kazanan benim. Bu kesin. Önümüzdeki yıllarda da değişmeyecek diyor Acun Ilıcalı. Bu, bir böbürlenme değil sadece durum tespiti yapıyor.
Ilıcalının çok kazanmasının ardında çalıştığı kanallara da çok kazandırması yatıyor. Kanallarla kurduğu ilişkiyi kazan-kazan olarak tanımlıyor. Bu sezon yine haftada üç gün yayınlanacak programlarında her bölüm ortalama 1,3 milyon reklam cirosu yaratmayı hedefliyor. 130 bölüm yayınlanacağı düşünülürse Star TVnin Acun Medya yarışmalarından yaklaşık 170 milyon lira reklam cirosu elde edeceği ortaya çıkıyor. Daha önce Acun Medyanın yönettiği ürün yerleştirme işini de kanal yönetecek. Ilıcalı ürün yerleştirmelerinden pay almayacak. Bu paylar bölüm başı ücretlere yansıtıldı. Bu da ek bir gelir yaratacak. Star TVnin 2012nin ilk üç ayında 78 milyon lira, 2011in tamamında da yaklaşık 200 milyon dolar reklam geliri elde ettiği düşünüldüğünde Ilıcalının yaratacağı hacmin kanal için taşıdığı önem ortada.
DİZİ YAPIMCILARI LİSTESİNDE BİRİNCİ OLAMAM
Acun Ilıcalı, Beni dizi yapımcılarıyla kıyaslayabilirsiniz ancak orda birinci olacağımı sanmıyorum diyor ama yanılıyor FORBESun her yıl Temmuz sayısında yayınladığı En Çok Kazanan Dizi Yapımcıları listesinin sonuncusunda zirvede 75 milyon lira ciro ve 7,2 milyon lira karla Ay Yapımın sahibi Kerem Çatay vardı. Üstelik Çatay, geçen sezonu ikisi Kanal D, ikisi ATVde yayınlanan dört dizi ile (Al Yazmalım, Fatmagülün Suçu Ne, Kuzey Güney, Son) kapatarak FORBESun beş yıldır yayınladığı listede bir yapımcının ulaşabildiği en yüksek ciroya ulaşmıştı. Oysa Ilıcalının aynı dönemde elde ettiği ciro Kerem Çatayın cirosundan yüzde 20 daha fazla 90 milyon lira. Televizyon makinesini işler halde tutan tek çarkın diziler olduğuna inanılan sektör için ezber bozucu bir durum. Üstelik Ilıcalının imza attığı yapımların bölüm başı maliyetleri gün birinciliği için yarıştığı dizilerin maliyetlerinin de bir hayli altında. Dolayısıyla Ilıcalının kar marjı da dizi yapımcılarının üzerinde.