ParadokS
Kayıtlı Üye
ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ömer Demir, sınavlarda sorularla cevap kâğıdını aynı kitapçıkta birleştireceklerini, böylece yanlış işaretleme riski olmayacağını ve zamandan kazanılacağını açıkladı. İlk kez 30 Nisanda İşyeri Hekimliği ve İş Güvenliği Sınavında başlayacak uygulama zamanla yaygınlaştırılacak.
ÖLÇME, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), sınavlarda sorularla cevap kâğıdını aynı kitapçıkta birleştirecek yeni bir uygulamaya imza attı. ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ömer Demir, konuyla ilgili özetle şunları söyledi:
Her bir sorunun altında cevap alanı bulunacak, o alana aynen optik okuyuculu cevap kâğıdını işaretler gibi adaylar işaretleme yapacak. Bütün sorular yine çoktan seçmeli olacak, her soru için beş farklı seçenek yer alacak. Kitapçıkların tüm sayfaları ÖSYMde taranacak, sayfa görüntüleri üzerinden görüntü işleme yöntemleriyle adayların işaretleri belirlenecek ve bilgisayar ortamında değerlendirilecek.
İŞLEM TASARRUFU
Yeni uygulama ile adayların cevapları kaydırma riski de ortadan kalkacak. Adaylar, soruları ayrı cevap kâğıdına geçirmek ile zaman kaybetmeden, sayfa çevirmeden yanıtlayacak. Soru başına düşen sürede işlem tasarrufu sağlanacak.
Uygulamayı küçük çaplı bir sınavla başlatacağız. İlk olarak 30 Nisandaki İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü İş Yeri Hekimliği ve İş Güvenliği Uzmanlığı Sınavı (2016-İSG) ile uygulamaya geçilecek. Zamanla diğer sınavlara yaygınlaştırılacak. Ankarada 10dan fazla okulda liseliler üzerinde denedik. Sorunsuz çalıştı.
KAMUOYU OLUŞTURMALI
Cevap kâğıdına son verecek çalışma, açık uçlu soruların sınavlarda sorulabilmesi için de bir ön hazırlık. Açık uçlu sorular kapsamında kısa cevaplı bir sorunun sorulması sistemine kolayca geçilebilecek. Sınavları strateji oyununa dönüştürmekten uzaklaştırmamız için açık uçlu sorulara geçilmeli. Adayların gerçekten konuları bilip bilmediğini öğrenmek için bu önemli. Açık uçlu soruların, sadece ÖSYM sınavlarında değil, ortaöğretimdeki sınavlarda da sorulması için diğer kurumlarla işbirliği yapmak gerekiyor. Teknolojide bir sıkıntı yok, sadece kamuoyu oluşturulmalı ve adaylar hazırlanmalı. İlk denemeleri, aday kitlesi daha küçük sınavlarda yapmak arzusundayız. Açık uçlu soru olduğunda yanlış doğruyu götürmeyecek.
ELYAZISI ARŞİVİ OLACAK
Adayların sınav öncesi soru kitapçığının ön kapağında yer alan sayfada, alfabenin bütün harflerini ve rakamları yazmasını gerektiren yeni bir uygulamaya daha geçeceğiz. Elyazısıyla örneğin a harfinin ne kadar farklılıkla yazılabildiğinin bir arşivini oluşturacağız. Böylece Türkiyeye özgü, adayların yazı çeşitliliğini stoklayacak zengin bir alfabe elyazısı arşivimiz olacak. Bunu da İSG ile başlatacağız.
ÖLÇME, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), sınavlarda sorularla cevap kâğıdını aynı kitapçıkta birleştirecek yeni bir uygulamaya imza attı. ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ömer Demir, konuyla ilgili özetle şunları söyledi:
Her bir sorunun altında cevap alanı bulunacak, o alana aynen optik okuyuculu cevap kâğıdını işaretler gibi adaylar işaretleme yapacak. Bütün sorular yine çoktan seçmeli olacak, her soru için beş farklı seçenek yer alacak. Kitapçıkların tüm sayfaları ÖSYMde taranacak, sayfa görüntüleri üzerinden görüntü işleme yöntemleriyle adayların işaretleri belirlenecek ve bilgisayar ortamında değerlendirilecek.
İŞLEM TASARRUFU
Yeni uygulama ile adayların cevapları kaydırma riski de ortadan kalkacak. Adaylar, soruları ayrı cevap kâğıdına geçirmek ile zaman kaybetmeden, sayfa çevirmeden yanıtlayacak. Soru başına düşen sürede işlem tasarrufu sağlanacak.
Uygulamayı küçük çaplı bir sınavla başlatacağız. İlk olarak 30 Nisandaki İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü İş Yeri Hekimliği ve İş Güvenliği Uzmanlığı Sınavı (2016-İSG) ile uygulamaya geçilecek. Zamanla diğer sınavlara yaygınlaştırılacak. Ankarada 10dan fazla okulda liseliler üzerinde denedik. Sorunsuz çalıştı.
KAMUOYU OLUŞTURMALI
Cevap kâğıdına son verecek çalışma, açık uçlu soruların sınavlarda sorulabilmesi için de bir ön hazırlık. Açık uçlu sorular kapsamında kısa cevaplı bir sorunun sorulması sistemine kolayca geçilebilecek. Sınavları strateji oyununa dönüştürmekten uzaklaştırmamız için açık uçlu sorulara geçilmeli. Adayların gerçekten konuları bilip bilmediğini öğrenmek için bu önemli. Açık uçlu soruların, sadece ÖSYM sınavlarında değil, ortaöğretimdeki sınavlarda da sorulması için diğer kurumlarla işbirliği yapmak gerekiyor. Teknolojide bir sıkıntı yok, sadece kamuoyu oluşturulmalı ve adaylar hazırlanmalı. İlk denemeleri, aday kitlesi daha küçük sınavlarda yapmak arzusundayız. Açık uçlu soru olduğunda yanlış doğruyu götürmeyecek.
ELYAZISI ARŞİVİ OLACAK
Adayların sınav öncesi soru kitapçığının ön kapağında yer alan sayfada, alfabenin bütün harflerini ve rakamları yazmasını gerektiren yeni bir uygulamaya daha geçeceğiz. Elyazısıyla örneğin a harfinin ne kadar farklılıkla yazılabildiğinin bir arşivini oluşturacağız. Böylece Türkiyeye özgü, adayların yazı çeşitliliğini stoklayacak zengin bir alfabe elyazısı arşivimiz olacak. Bunu da İSG ile başlatacağız.