'hayaL
Bayan Üye
Yedinci mektup
Hazret-i Gavs-üs Sakaleyn'in ve Hazret-i Müceddid'in üstünlükleri bildirilmektedir.
ALLAH-ü Tealaya hamd ve Resulüne salat ve selam olsun.Kayyum-ı Rabbani Müceddid-i Elf-i Sani ile Mahbub-u Sübhani Şeyh Abdülkadir Geylani'nin ”radıyALLAHü teala anhüma” birinin diğerine üstünlüğünü sual eden kıymetli mektubunuz geldi.
Kıymetli efendim.Üstünlük cüzi ve külli olmak üzere iki kısımdır.Sualin cüzi üstünlük hususunda olmadığı açıktır.Külli üstünlüğün esesı ALLAH-ü Tealaya yakınlığın çok olmasıdır.Bu ise batınla ilgilidir.Akılla anlaşılmaz.Ancak menakıbın azlığı ve çokluğundan bir işaret maksada götürebilir.Fakat kati bir şey söylenemez.Nakil,kitap ve sünnet birinci asrın icmaından ibarettir.Her iki büyüğün kitap ve sünnetin geldiği icmaın vuku bulduğu zamandan sonra yaşadıkları malumdur.Şeriatın bu üç kaynağında bu hususta bir bilgi yoktur.Bu hususta keşfin ise hatalı olması muhtemeldir.Bir meselede muhalefet edene hüccet gerekmez.Pirana muhabbette taşkınlıktan uzak olmayan müridlerin sözlerine itibar edilmez.Bu her iki büyüğün kemalatını iyi bilen ve ikisinin de külli üstünlüğüne göre kati hükümde bulunan keşf sahibinin sözüne de itibar edilmez.O halde en salim yol bu işi ALLAH-ü Teala bilir demek ve böyle lazım olmayan şeyleri konuşmamaktır.Her iki büyüğün faziletlerini söylemek gerekir.Bu hususta edeben ağzı açmamalıdır.Bu mesele dinin zaruri meselelerinden değildir ki bunlardan bahsedilsin.Bizim İmam-ı Rabbani Hazretlerine aşıklıktan dolayı divanelikten bahsetmemiz doğru değildir.
Şiir:
Asla az ve çok hakkında konuşmamalı,
Ayağı sınırdan ileri koymamalı.
Bütün alem cemal-i ezeli'nin aynasıdır,
Bakmalı fakat konuşmamalı.
Mazhar-ı Can-ı Canan(K.S)
(Makamat-ı Mazhariye)
Hazret-i Gavs-üs Sakaleyn'in ve Hazret-i Müceddid'in üstünlükleri bildirilmektedir.
ALLAH-ü Tealaya hamd ve Resulüne salat ve selam olsun.Kayyum-ı Rabbani Müceddid-i Elf-i Sani ile Mahbub-u Sübhani Şeyh Abdülkadir Geylani'nin ”radıyALLAHü teala anhüma” birinin diğerine üstünlüğünü sual eden kıymetli mektubunuz geldi.
Kıymetli efendim.Üstünlük cüzi ve külli olmak üzere iki kısımdır.Sualin cüzi üstünlük hususunda olmadığı açıktır.Külli üstünlüğün esesı ALLAH-ü Tealaya yakınlığın çok olmasıdır.Bu ise batınla ilgilidir.Akılla anlaşılmaz.Ancak menakıbın azlığı ve çokluğundan bir işaret maksada götürebilir.Fakat kati bir şey söylenemez.Nakil,kitap ve sünnet birinci asrın icmaından ibarettir.Her iki büyüğün kitap ve sünnetin geldiği icmaın vuku bulduğu zamandan sonra yaşadıkları malumdur.Şeriatın bu üç kaynağında bu hususta bir bilgi yoktur.Bu hususta keşfin ise hatalı olması muhtemeldir.Bir meselede muhalefet edene hüccet gerekmez.Pirana muhabbette taşkınlıktan uzak olmayan müridlerin sözlerine itibar edilmez.Bu her iki büyüğün kemalatını iyi bilen ve ikisinin de külli üstünlüğüne göre kati hükümde bulunan keşf sahibinin sözüne de itibar edilmez.O halde en salim yol bu işi ALLAH-ü Teala bilir demek ve böyle lazım olmayan şeyleri konuşmamaktır.Her iki büyüğün faziletlerini söylemek gerekir.Bu hususta edeben ağzı açmamalıdır.Bu mesele dinin zaruri meselelerinden değildir ki bunlardan bahsedilsin.Bizim İmam-ı Rabbani Hazretlerine aşıklıktan dolayı divanelikten bahsetmemiz doğru değildir.
Şiir:
Asla az ve çok hakkında konuşmamalı,
Ayağı sınırdan ileri koymamalı.
Bütün alem cemal-i ezeli'nin aynasıdır,
Bakmalı fakat konuşmamalı.
Mazhar-ı Can-ı Canan(K.S)
(Makamat-ı Mazhariye)