3 Film, 3 Eleştiri: Öteki Kadın, Son Üç Gün & Sabotaj

Silencio

Kayıtlı Üye
3-film.jpg


Aksiyon odaklı Hollywood tarzı yaklaşımın ağırlıkta olduğu vizyon filmlerinde, Camoren Diaz’ ın ‘romantik komedi’ diyebileceğimiz, ama daha çok intikam ilişkisi üzerine kurgulu yapıtı dikkat çekiyor. Ayrıca Arnold Schwarzenegger’i beyazperdede özleyenler için mükemmel bir konuya sahip çarpıcı bir eser sizleri bekliyor olacak. ‘Terminatör Kurtuluş’, ‘İyi Olan Kazansın’ ve ‘Zafer Bizimdir’ adlı unutulmaz filmleri yöneten Joseph McGinty Nichol (McG) imzalı yeni bir şaheser de Kevin Costner’in oyunculuğuyla sinema salonlarına damga vuracak. Tüm bunlarla beraber, yaz mevsiminin yaklaştığı şu günlerde kaliteli işlerde dikkat çekici bir artış göze çarpıyor. Bizim yerli film furyası, seviye olarak dibin dibine batmış üslupta konular ürete dursun, bizler uluslararası film furyasının neler yaptığına beraberce bakalım. 1990’lı yılların unutulmaz üç oyuncusunun 2014 yılında yakaladığı başarının sırrına değinelim.

Öteki Kadın / The Other Woman

the-other-woman.jpg


Nick Cassavetes’ in yönettiği ‘The Other Woman’ üç kadının yanlışlıkla birbirlerini tanımalarını konu alan bir komedi. Aslında filmde tanışma serüveni var; ama salt tanışma üzerine kurgulu bir konudan bahsetmiyorum. Sevgilisinin evli olduğu kadınla yanlışlıkla tanışan Carly, Kate King’in mutlu gittiğini sandığı evliliğinin aslında nasıl karmaşık olayların içinde olduğunu fark etmesini sağlar. İki kadın aynı adamla ilişki yaşadıklarını anlamışken ortaya bir başka kadın, Ambera çıkar. Üç kadını aynı anda idare eden Mark’ın gizli hayatı birer birer ortalığa saçılırken bu üç kadının intikamı aynı çizgide birleşir ve karmakarışık ilişki yapısı müthiş bir komedi oluşturur. Kadınların birbirleriyle kurduğu arkadaşlık, dostluk ilişkisi duygusal bir takım yakınlaşmaların da kaynağıdır.

Cameron Diaz 90’lı yıllarda kaba tabirle ‘çıtır’ rollerde oynadığı için, bu filmde canlandırdığı Carly rolünü; ‘orta yaş arayışı’ içindeki kadın karakterini başarıyla canlandırmış. Hem yaşının getirdiği olgunluk hem de kendi psikolojik yapısına uygun rol analizi filmin cazibesini arttırmış. Özellikle Kate Upton gibi ultra çekici bir kadını filme dahil eden yönetmen Cassavetes, ortaya çıkan dramatik çatışmayı ‘estetik’ algıdan başlayarak seyirciye sunuyor. Carly, Kate’in erkek kardeşine karşı duygusal yakınlaşma gösterdiği bölümlerde, ayrıca kadınların yaşadığı şokta daha sakin tavır içindeyken, Cameron Diaz’ın oyunculuğu ön plana çıkmış. Leslie Mann ise filmin kurtarıcı kaptanı. Olay onun hayat çıkmazı içinden komediye yelken açmış gibi. Kate Upton’ ın oyunculuk adına ortaya hiçbir şey koyamaması, çapkın adam Mark King rolünde Nikolaj Coster-Waldau isminin konu içinde zayıf kalması her iki kadın oyuncunun ne denli önemli bir iş yaptıklarının kanıtı sayılır. Benim için filmdeki önemli durum yüksek derecede işlenen ‘komedi’ olgusunun maceraya dönüşen tuhaf hali. Tüm olumsuzluklarla beraber ortada kaliteli bir proje var.

Son Üç Gün / 3 Days to Kill

3DaysToKill_1sht_Final_v2.jpeg


‘Terminatör Kurtuluş’, ‘Zafer Bizimdir’ ve ‘İyi Olan Kazansın’ gibi teknolojik aksiyon filmlerinde adını dünya sinemasına altın harflerle yazdıran yönetmen Joseph McGinty Nichol (McG), 90’lı yıllardan gelen bilgi donanımıyla, yine 90’lı yılların kültleşmiş filmlerine imza atan oyuncu Kevin Costner’ı ‘3 Days to Kill’ filmine dahil etmiş. İkilinin buluşma noktası ise hayli çarpıcı bir konu. Deneyimli ajan Ethan (Kevin Costner), beyninde keşfedilen tümörün ciğerlerine sıçradığını, yakalandığı kanserden dolayı fazla bir ömrünün kalmadığını öğrenir. Yaşamının son günlerini kızı Zooey (Hailee Steinfeld) ve karısı Christine (Connie Nielsen) ile beraber olmak adına Fransa’ya giden gizli servis ajanı, ailesiyle geçmişin izini silmek için vakit geçirme niyetindedir. Fransa’da karşısına çıkan ajan Vivi (Amber Heard) Ethan’ın tüm planlarını altüst edecek bir teklif sunar. Beynindeki ve ciğerlerindeki tümörü ‘iyi huylu’ hale getirecek ilacı verme karşılığında ondan birkaç kişiyi öldürmesini ister. Normalde hayatla olan bağlarını koparmış karakterimiz, ailesine karşı duygusal bağlılığı yüzünden bu teklifi geri çevirmez.

Ethan Renner rolünde Kevin Costner geçmişin ustalığını filmde konuşturmayı başarmış. Aksiyon sahnelerinde durağan oyunculuk yapısı ortaya koyan aktör, belli ki yönetmenin anlatmak istediğini anlayabilmiş. Konuda aile yapısının ön plana çıkarılıp, destansı bir kahramanlık hikayesinin arka plana itilmesi akıl dolu düşünce. Zaten filmin büyük başarısı senaryonun kalitesinde yatıyor. Klasik Hollywood filmlerinden ayrı olarak, öldürülecek kişi peşinde koşan karakterin duygusal yönünün ağır basması film boyunca dikkat çekici. Amber Heard’ın sert mizansenin silahların gölgesinde verilmesi, ayrıca aykırı sahnelerin onun olduğu sahnelerde bolca gösterilmesi ana karakterin yarattığı sıradanlığı bertaraf ediyor. Vivi’nin olaya kattığı derinliği izleyenler de elbette görecektir. Ama ergenlik dönemi bir kızı zorlama bir mantıkla kamera önüne taşımak Hailee Steinfeld için pek uygun değil. Çekim kalitesi, görüntülerin ince nüans seçimi ‘3 Days to Kill’ filminin hem McG hem de Kevin Costner için mükemmel bir dönüşü ifade ediyor. Yani ortadaki olayları basit düzeyde işlenmiş polisiye konularda görebilirsiniz; ama o olayları kimin işlediğine bakmak lazım. Aksiyon mantığında uzun yıllar unutulmayacak yapıtı ‘kusurlu’ diye eleştirmek akıllıca iş değil. Öldürülecek adam, öldürülmeyenler, konu içinde ortaya çıkan aykırılıklar sizleri bekliyor. Costner’in büyüleyici ‘karakter oyunculuğu’ ilk dakikadan son dakikaya kadar sizleri esir aldığında anlayacaksınız ki yönetmen McG anlattığı öykünün bütününe hakim biçimde filmini sinemaseverlere sunuyor.

Sabotaj / Sabotage

sabotage_2014_poster_4.jpg


Ve gelelim son filmimiz Sabotaj’a. 2012 yılında çektiği ‘Tehlikeli Takip’ filmi ile ‘polisiye’ alanda kendisine özgü çığır açmayı başaran David Ayer –aslında geçmiş filmlerinde de bunu başarmıştı- yine kendisinden beklenen bir düzeyde kaliteli bir eser ortaya çıkarmayı başarmış. Amerikan polislerinin Hollywood filmlerinde birbirlerine karşı tutundukları kaba tavırlarla, bilindik mesafede öyküler kurgulamayı başaran bir yönetmen için buraya ne yazsak az kalır. Kendi adıma söyleyeyim, polis üzerinden oluşturulan konuları çok severek izlemiyorum. Özellikle karşınızda yer alan anlamsızlıklar dizisinde kabaca yazılan diyaloglar zinciri iyi adamın zaferiyle sonuçlanınca benim iplerim kopuyor. ‘Sabotaj’ bu algıya çok yakın konusuyla bu ipleri sonuna kadar gererken Arnold Schwarzenegger gibi kaliteli bir oyuncunun gösterdiği performansı zihnime kazıdı.

DEA memuru John Breacher Wharton’un (Arnold Schwarzenegger) ekibi zamanında bir uyuşturucu çetesinden çok yüksek miktarda para araklamaya çalışır; ama bu hırsızlık vakası başarısızlıkla sonuçlanır. Karamsar ve çöküntü dolu bir geçmişe sahip olan Breacher, arkadaşlarıyla birlikte yeniden aktif göreve geri alındığında hepsi seri cinayetler gibi teker teker öldürülmeye başlanır. Hayatta kalanlar, öldürülme korkusu yaşadığı için bu cinayet listesinin kendilerine gelmesini engellemek zorundadır. Uyuşturucu çetelerinin bir numaralı belası haline dönüşen ekibin başından geçen korkunç ölümler filmdeki gerilimi tırmandırırken, Breacher ekibini çok sakin biçimde kontrol edip bir arada tutmak zorundadır.

Breacher rolünde Arnold Schwarzenegger, 2012 yılında oynadığı ‘Ölümüne Takip’ filminin bir üst basamağına tırmanıyor. Aklıselim karakterin son sahnede çıldırmışçasına ortalığı tarumar edişi, aksiyonun ‘neden yok?’ diye sorduğumuz bölümlerini unutturmuş. Son sahneye gelmeden önce yönetmen David Ayer’in bol oyuncu listesinin anlamına bakalım. Sam Worthington’ un oynadığı ‘Monster’ karakteri ve diğerleri filmin nirengi noktası diyebileceğimiz çözüm yollarını aralamış. Yani ortada dönen kaosun son bulması adına büyük ustalıkta performans dizayn eden kadro, yönetmenin bolca küfürlü polisiye diyaloglarını boşa çıkarmıyor. Zamanda geri gitme flashback tekniğini başkarakterin karısına ve çocuğuna yapılanlarla detaylandırılması ve Schwarzenegger oyunculuğunun duygusal handikaptan kurtuluşu doğru şekilde yerli yerine oturtuluyor. Yani ortada sırıtan bir aksiyon yok. Olaylar bitene dek büyük heyecan yaşayacağınız konu sizleri son sahneye kadar esir alacak.

Bu hafta vizyonda olacak olan filmleri mutlaka sinemaseverlerin görmesi gerekir. 1990’lı yılların unutulmaz üç Hollywood oyuncusunun yer aldığı üç film, baştan sona ustalıkla harmanlanmış olay ve olgularla dolu.​
 
---> 3 Film, 3 Eleştiri: Öteki Kadın, Son Üç Gün & Sabotaj

Bir film izlemistim senaryo ayni sadece ismini hatirlamiyorum 3 kadin ve bir digerinin kocasiyla sevgili oluyor boyle filmler pek dikkatimi cekmiyor sinirlendiriyor ama her filmde bir ders cikaririz filmlerin en guzel yönüde bu,bir film izleyen hayatin iyi kotu yonunu anlar ,kendini bulur kisiligini oturtur ozellikle cocuklara izlettirmek lazim dogru psikolojisini bozmayan filmleri ,egitici .Film izlemek cok faydali bence yalniz izlerken yanimda biri konussun yorum yapsin nefret ederim mumkunse herkes sensiz olsun yada yalniz izlim filmlerde ses de onemli etkiliyor izleyiciyi missal gerilim filmlerinde etkileyici oluyor ve mumkunse sacma olmasin bazi yonetmenler sihirli ,büyü gibi seylere yer veriyor fantastik ama cok sacma oluyor filmin icerigi bunlari kullanarak iyi film yapanda var ders verici,anlamli filmlerde var Oyuncu olarak 'Piyanist'eki ve 'The Life is Beautiful' (Hayat Guzeldir )filmlerini cok begeniyorum gercek bir film olmasi gerek adamin cok iyi oynamasi cok etkileyiciydi.Sabotaji da izleyecem .Paylasimin icin tesekkurler
 
---> 3 Film, 3 Eleştiri: Öteki Kadın, Son Üç Gün & Sabotaj

Rica ederim iyi seyirler şimdiden.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers bugün haber
vozol
Geri
Üst