B0LdP1L0t
Banned
İnternet, sosyal mecralar ve akıllı cihazlar çeşitlendikçe dijital pazarlama da çetrefilleşiyor. Yine de içerik pazarlamada en önemli kalem. İşte 2014 için dijital pazarlamada başarı anahtarları.
1 . SAMİMİ OLUN VE MÜŞTERİNİZİ ANLAYIN
İnternette popüler olan orijinal içerikler eğer sizin hedef kitlenizi ilgilendirmiyorsa bu paylaşımlar tam anlamıyla içerik kaybıdır. Markalar kendilerini takip edenlerin ilgi alanlarını ve motivasyonlarını doğru anlamalıdırlar. Ancak doğru bir araştırma yapıldıktan sonra doğru stratejik içerik planlaması yapılabilir ve markanın dili doğru oluşturulabilir. Her marka farklıdır ancak samimiyet ve müşterinin istediklerini bilmek her marka için olmazsa olmazdır.
2. SOSYAL MEDYAYI GÖRMEZDEN GELMEYİN
Sosyal medya markalar için hayati önem taşıyor. Orijinal içerik üreten markalar için en iyi dağıtım kanalı. Bu nedenle akıllıca kullanılmalı. Fırsatları, esnekliği ve mesaj gönderme sıklığı konusunda imkan sağlaması pazarlama içeriklerinin başarıyla hedefe ulaştırılmasına olanak sağlıyor. İçerik, markanın mesajını sosyal medyaya bağlayan bir yapıştırıcıdır. Doğru kullanılmalıdır.
3. HİKAYENİZİ BÜTÜN MECRALARDA AYNI DİLLE ANLATIN
Başarılı bir içerik pazarlaması her kanala ve platforma geçiş yapabilmelidir. Eğer sizi izleyenlerin, takip edenlerin değerli bulmayacağı bir içerik sunarsanız mesajınız beklenen etkiyi yaratmaz. Bir markaya ait tüm pazarlama çabaları internetteki her mecra için aynı hikayeyi anlatmalıdır. Mecra değişti diye hikayenizi değiştirmeyin.
4. HİKAYENİZİ GÖRÜNTÜYLE ANLATIN VE MOBİL DÜŞÜNÜN
Mobil mecralarda video içeriklerinin tüketimi hızla artmaya devam ediyor. Eğer yeterli bütçeniz ve yaratıcı bir vizyonunuz varsa bu fırsatı değerlendirin. Görüntüsel içerikler hassas bir konudur. Çünkü gerçekten etkilidirler. Sağlam bir strateji kurmadan asla denemeyin.
5. HİÇ GİTMEDİĞİNİZ KADAR İLERİ GİDİN
Facebook araştırmalarına göre pazarlamacıların link paylaşımlarını bırakıp gerçek içerikler yaratmalarına yönelik tüketici talebi artmakta. Pazarlamacılar her gün daha zeki, daha yaratıcı içerikler üretmek zorunda. Üstelik bu içerikleri pek çok farklı mecradan yaymalılar.
6. BÜYÜK RESMİ GÖRÜN
İnternet ortamında içerik pazarlamacılığında başarı anlatılmak istenen hikayeyi net bir şekilde tanımlamaktan, yaratıcı olmaktan ve eğlendirerek sunmaktan geçiyor. Tüm bunların doğru karışımı anahtar niteliğinde. Mobil mecra ve videolar bir yana bütçeli reklam alanları ve sponsorlu içeriklerin de bu yıl dijital pazarlama için çok önemli olacağı düşünülüyor.
1 . SAMİMİ OLUN VE MÜŞTERİNİZİ ANLAYIN
İnternette popüler olan orijinal içerikler eğer sizin hedef kitlenizi ilgilendirmiyorsa bu paylaşımlar tam anlamıyla içerik kaybıdır. Markalar kendilerini takip edenlerin ilgi alanlarını ve motivasyonlarını doğru anlamalıdırlar. Ancak doğru bir araştırma yapıldıktan sonra doğru stratejik içerik planlaması yapılabilir ve markanın dili doğru oluşturulabilir. Her marka farklıdır ancak samimiyet ve müşterinin istediklerini bilmek her marka için olmazsa olmazdır.
2. SOSYAL MEDYAYI GÖRMEZDEN GELMEYİN
Sosyal medya markalar için hayati önem taşıyor. Orijinal içerik üreten markalar için en iyi dağıtım kanalı. Bu nedenle akıllıca kullanılmalı. Fırsatları, esnekliği ve mesaj gönderme sıklığı konusunda imkan sağlaması pazarlama içeriklerinin başarıyla hedefe ulaştırılmasına olanak sağlıyor. İçerik, markanın mesajını sosyal medyaya bağlayan bir yapıştırıcıdır. Doğru kullanılmalıdır.
3. HİKAYENİZİ BÜTÜN MECRALARDA AYNI DİLLE ANLATIN
Başarılı bir içerik pazarlaması her kanala ve platforma geçiş yapabilmelidir. Eğer sizi izleyenlerin, takip edenlerin değerli bulmayacağı bir içerik sunarsanız mesajınız beklenen etkiyi yaratmaz. Bir markaya ait tüm pazarlama çabaları internetteki her mecra için aynı hikayeyi anlatmalıdır. Mecra değişti diye hikayenizi değiştirmeyin.
4. HİKAYENİZİ GÖRÜNTÜYLE ANLATIN VE MOBİL DÜŞÜNÜN
Mobil mecralarda video içeriklerinin tüketimi hızla artmaya devam ediyor. Eğer yeterli bütçeniz ve yaratıcı bir vizyonunuz varsa bu fırsatı değerlendirin. Görüntüsel içerikler hassas bir konudur. Çünkü gerçekten etkilidirler. Sağlam bir strateji kurmadan asla denemeyin.
5. HİÇ GİTMEDİĞİNİZ KADAR İLERİ GİDİN
Facebook araştırmalarına göre pazarlamacıların link paylaşımlarını bırakıp gerçek içerikler yaratmalarına yönelik tüketici talebi artmakta. Pazarlamacılar her gün daha zeki, daha yaratıcı içerikler üretmek zorunda. Üstelik bu içerikleri pek çok farklı mecradan yaymalılar.
6. BÜYÜK RESMİ GÖRÜN
İnternet ortamında içerik pazarlamacılığında başarı anlatılmak istenen hikayeyi net bir şekilde tanımlamaktan, yaratıcı olmaktan ve eğlendirerek sunmaktan geçiyor. Tüm bunların doğru karışımı anahtar niteliğinde. Mobil mecra ve videolar bir yana bütçeli reklam alanları ve sponsorlu içeriklerin de bu yıl dijital pazarlama için çok önemli olacağı düşünülüyor.