Salvo
Kayıtlı Üye
2006 Pazarlama Yönetimi Final
________________________________________
Pazarlama Yönetimi
1) Bir malı başka şehirlere göndererek kazanılan fayda nedir?
c) yer faydası
2)Aşagıdakilerden hangisi en çok kullanılan örnekleme yöntemidir?
c) kontenjan örneklemesi
3)Tüketici öncelikle belirli bir ürünle ilgili yüksek düzeyde bir tercihe sahip değildir, ancak ürünü alıp kullandıktan sonra bir tutum içine girmesi aşağıdakilerden hangisiyle ifade edilir?
c)düşük ilişki hiyerarşi
4)kişinin hayranlık duyduğu kişi ve grupların tüketim davranışlarını kopye etmesi sonucu oluşan bir güçtür?
c)referans gücü
5)işletmelerin dışında kalan dernek, sendika siyasi parti hangi pazara girer?
c)kurumlar pazarı
6)Aşağıdakilerden hangisi endüstriyel pazarın özelliklerinden biri değildir?
c)çok sayıda bireysel alıcıdan oluşması
7)Aşağıdakilerden hangisi tüketiciler tarafından özlemi çekilen ancak çoğu kez ortaya konamayan istek ve arzuların toplandığı bir talep türüdür?
c)gizli talep
Aşağıdakilerden hangisi işletmenin ürettiği mal dizisinin sayısını gösterir?
c)ürün karmasının eni
9)Bir cep telefonunu internete bağlama, gprs, wap işlevlerinin kazandırılması hangisini ifade eder?
c)yeni işlevler eklenmiş ürün
10)Bir pazarda bellir bir ürünün bir tek üreticisi yada satıcısı varsa o pazara ne denir?
c)tekel pazarında fiyatlandırma
11)pazarlama kanalındaki en son bağlantıyı kim yapar?
c)perakendeci
12)Aşağıdakilerden hangisi pazarlamanın akışları içinde yer almaz?
c)üretim pazarı
13)Genellikle bir şehirde ya da bölgede tek bir toptancıya distribütorlük verme şeklinde yapılan dağıtım hangisidir?
c)sınırlı dağıtım
14)Aşağıdakilerden hangisi üretici ya da hizmet işletmesinin, ürünlerinin, hizmetlerinin yada ünvanının anlaşma koşulları çerçevesinde satış hakkının verilmesi olarak tanımlanabilir?
c)franchising
15)iletişim süreci kaynağının alıcıya semboller, sözcükler, resimler seçip bunları mesajı temsil etmek üzere göndermesine ne denir?
c)kodlama
16)Satış mühendisi de denilen ve genellikle teknik eğitime sahip bir satışcının müşterisinin problemini çözmesine yardımcı olması durumuna ne denir?
c)teknik satış
17)Aşağıdakilerden hangisi hedef pazarın dikkatini ve ilgisini çekebilecek şekilde mesajın fiili bir reklama dönüştürülmesini ifade eder?
c)mesajın söylenme biçimi
1
Aşağıdakilerden hangisi veritabanı iş sürecinden biri değildir?
c) cevabı tam hatırlamıyorum ben analiz yaptım
19)Aşağıdakilerden hangisi ilişkisel pazarın özelliklerindendir?
c)müşteri bağlılığı yüksektir
20)Yüksek fiyatla rakiplerin pazara girişinden önce pazardan yüksek kazanç elde etme temeline dayanan fiyatlama stratefisine ne ad verilir?
c)pazarın kaymağını alma
________________________________________
Pazarlama Yönetimi
1) Bir malı başka şehirlere göndererek kazanılan fayda nedir?
c) yer faydası
2)Aşagıdakilerden hangisi en çok kullanılan örnekleme yöntemidir?
c) kontenjan örneklemesi
3)Tüketici öncelikle belirli bir ürünle ilgili yüksek düzeyde bir tercihe sahip değildir, ancak ürünü alıp kullandıktan sonra bir tutum içine girmesi aşağıdakilerden hangisiyle ifade edilir?
c)düşük ilişki hiyerarşi
4)kişinin hayranlık duyduğu kişi ve grupların tüketim davranışlarını kopye etmesi sonucu oluşan bir güçtür?
c)referans gücü
5)işletmelerin dışında kalan dernek, sendika siyasi parti hangi pazara girer?
c)kurumlar pazarı
6)Aşağıdakilerden hangisi endüstriyel pazarın özelliklerinden biri değildir?
c)çok sayıda bireysel alıcıdan oluşması
7)Aşağıdakilerden hangisi tüketiciler tarafından özlemi çekilen ancak çoğu kez ortaya konamayan istek ve arzuların toplandığı bir talep türüdür?
c)gizli talep
c)ürün karmasının eni
9)Bir cep telefonunu internete bağlama, gprs, wap işlevlerinin kazandırılması hangisini ifade eder?
c)yeni işlevler eklenmiş ürün
10)Bir pazarda bellir bir ürünün bir tek üreticisi yada satıcısı varsa o pazara ne denir?
c)tekel pazarında fiyatlandırma
11)pazarlama kanalındaki en son bağlantıyı kim yapar?
c)perakendeci
12)Aşağıdakilerden hangisi pazarlamanın akışları içinde yer almaz?
c)üretim pazarı
13)Genellikle bir şehirde ya da bölgede tek bir toptancıya distribütorlük verme şeklinde yapılan dağıtım hangisidir?
c)sınırlı dağıtım
14)Aşağıdakilerden hangisi üretici ya da hizmet işletmesinin, ürünlerinin, hizmetlerinin yada ünvanının anlaşma koşulları çerçevesinde satış hakkının verilmesi olarak tanımlanabilir?
c)franchising
15)iletişim süreci kaynağının alıcıya semboller, sözcükler, resimler seçip bunları mesajı temsil etmek üzere göndermesine ne denir?
c)kodlama
16)Satış mühendisi de denilen ve genellikle teknik eğitime sahip bir satışcının müşterisinin problemini çözmesine yardımcı olması durumuna ne denir?
c)teknik satış
17)Aşağıdakilerden hangisi hedef pazarın dikkatini ve ilgisini çekebilecek şekilde mesajın fiili bir reklama dönüştürülmesini ifade eder?
c)mesajın söylenme biçimi
1
c) cevabı tam hatırlamıyorum ben analiz yaptım
19)Aşağıdakilerden hangisi ilişkisel pazarın özelliklerindendir?
c)müşteri bağlılığı yüksektir
20)Yüksek fiyatla rakiplerin pazara girişinden önce pazardan yüksek kazanç elde etme temeline dayanan fiyatlama stratefisine ne ad verilir?
c)pazarın kaymağını alma