Görünmezadam
Kayıtlı Üye
Rize'yi Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine bağlayacak, zorlu kış aylarında geçit vermeyen Rize-Erzurum kara yolu güzergahındaki 2640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımına başlanan Ovit Tüneli'nde 900 metrelik bölüm tamamlandı.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından 13 Mayıs 2012'de temeli atılan 14 bin 700 metrelik Ovit Tüneli'nin Rize ve Erzurum tarafında, bir süre önce tünel açma çalışmalarına başlanmıştı. Tünelin giriş kotu 1919 metre, çıkış kotu 2236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2.13 olarak yapılıyor. 2015 yılı sonunda bitirilmesi planlanan tünel ile 133 yıl önce gündeme gelen Rize-Erzurum kara yolu, 250 kilometreden 200 kilometreye düşecek. Tünel 14 bin 700 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise en uzun tünellerinden biri olacak. Çift tüp şeklinde inşa edilmeye başlanan tünel projesinin 800 milyon liraya mal olması hedefleniyor.
Şantiye Şefi Hasan Alper Eryiğit ise çalışmalara Eylül ayından itibaren başladıklarını, 280 kişilik ekiple 24 saat kesintisiz çalışmalara devam ettiklerini belirtti.
Kış şartları nedeniyle biraz sıkıntı yaşadıklarını anlatan Eryiğit, ''Kar ve soğuğa karşı tedbir alarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Toplamda 900 metre tünel delinmiş durumda. Tünellerin giriş kısmı olduğu için yavaş ve zor ilerliyor. 1,5 ay içinde daha sağlam zemine ulaşıp günde 30 metre hızla ilerlemeyi planlıyoruz'' dedi.
İsviçreli bir firma ile oluşabilecek çığ riskine karşı görüştüklerini söyleyen Eryiğit, ''Uzmanları buraya getirdik. Çığ konusunda riskli olan alanları belirledik. Mayıs ayında güvenliği daha da artırmak amacıyla çığ bariyerleri yapılacak. Kar olmadığı için henüz risk yok. Çığ riskini önlemek için yağan karı patlatma yöntemi ile indiriyoruz'' şeklinde konuştu.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından 13 Mayıs 2012'de temeli atılan 14 bin 700 metrelik Ovit Tüneli'nin Rize ve Erzurum tarafında, bir süre önce tünel açma çalışmalarına başlanmıştı. Tünelin giriş kotu 1919 metre, çıkış kotu 2236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2.13 olarak yapılıyor. 2015 yılı sonunda bitirilmesi planlanan tünel ile 133 yıl önce gündeme gelen Rize-Erzurum kara yolu, 250 kilometreden 200 kilometreye düşecek. Tünel 14 bin 700 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise en uzun tünellerinden biri olacak. Çift tüp şeklinde inşa edilmeye başlanan tünel projesinin 800 milyon liraya mal olması hedefleniyor.
Şantiye Şefi Hasan Alper Eryiğit ise çalışmalara Eylül ayından itibaren başladıklarını, 280 kişilik ekiple 24 saat kesintisiz çalışmalara devam ettiklerini belirtti.
Kış şartları nedeniyle biraz sıkıntı yaşadıklarını anlatan Eryiğit, ''Kar ve soğuğa karşı tedbir alarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Toplamda 900 metre tünel delinmiş durumda. Tünellerin giriş kısmı olduğu için yavaş ve zor ilerliyor. 1,5 ay içinde daha sağlam zemine ulaşıp günde 30 metre hızla ilerlemeyi planlıyoruz'' dedi.
İsviçreli bir firma ile oluşabilecek çığ riskine karşı görüştüklerini söyleyen Eryiğit, ''Uzmanları buraya getirdik. Çığ konusunda riskli olan alanları belirledik. Mayıs ayında güvenliği daha da artırmak amacıyla çığ bariyerleri yapılacak. Kar olmadığı için henüz risk yok. Çığ riskini önlemek için yağan karı patlatma yöntemi ile indiriyoruz'' şeklinde konuştu.