İşte o yazı:
Kanal Dnin CEOsu İrfan Şahinin, Yeni dönemde 20 yeni dizimiz olacak açıklamasından sonra şöyle bir piyasayı kolaçan ettim. Yeni sezonda kanallar ne yapacak diye. 20 dizi fazla mı? Dizilerde iddialı kanalların 20 projeyle işe başlamaları çok doğal. Bir kanalın yöneticisi; Ocak şubat aylarında 7-8 yeni dizi gireceğiz. Bunun yaz dönemi var, daha sonra yeni yayın dönemi var. 20 öyle abartılacak bir sayı değil. Bazı kanalların bunu da aşacağına inanıyorum dedi. Peki hangi kanal?
Show TVnin atak yapan kanal olarak, biraz da deneme yanılma yöntemine en fazla ihtiyaç duyan kanal olarak; yeni 25 diziyi ekrana getireceğine kesin gözüyle bakılıyor. Ortalama 20 dizi olarak baksak; eh, 5 majör kanal yani dizi fabrikası konumunda olan kanal var.
Sonuç olarak, bugünden 100 yeni dizinin bizleri beklediğini söyleyebiliriz. Ne olacak bu kadar dizi? diye soranlara, geçen seneden bugüne kaç dizinin yayından kalkıp kaç yeni dizinin piyasaya girdiğini ve hala girmekte olduğunu sormak lazım.
20 diziden kaçı tutar?
Bu kadar dizi tüketen bir televizyon ortamında, sorumlu kademelerde bulunan (TV yöneticisi, yapımcı reklamcı)
20 diziden ortalama kaçının tutacağını bilir. Bu oran da onların ifadesiyle yüzde 40tır. Yani 20 diziden 8i tutar. Bir de bunun maliyeti var...
20 milyon TL çöpe!
Hesabı bir TV yöneticisiyle birlikte yaptık. 20 diziden ortalama 12sinin tutmayacağı varsayılarak hesaplandı. Bir dizinin tutup tutmayacağı ortalama 4 bölümde anlaşılıyor. Yine bir dizinin ortalama bölüm başı maliyeti 400 bin-1 milyon TL arasında değişiyor. (Biz ortalama böyle hesapladık.) Bu üç rakamı çarptığınız zaman ortaya yaklaşık 20 trilyonluk bir hesap çıkıyor. Yani şu an televizyon sektörü bir dizi için düğmeye bastığında 12 dizinin çöpe gideceğini ve maliyetinin de 20 trilyon olabileceğini biliyor.
Kanal Dnin CEOsu İrfan Şahinin, Yeni dönemde 20 yeni dizimiz olacak açıklamasından sonra şöyle bir piyasayı kolaçan ettim. Yeni sezonda kanallar ne yapacak diye. 20 dizi fazla mı? Dizilerde iddialı kanalların 20 projeyle işe başlamaları çok doğal. Bir kanalın yöneticisi; Ocak şubat aylarında 7-8 yeni dizi gireceğiz. Bunun yaz dönemi var, daha sonra yeni yayın dönemi var. 20 öyle abartılacak bir sayı değil. Bazı kanalların bunu da aşacağına inanıyorum dedi. Peki hangi kanal?
Show TVnin atak yapan kanal olarak, biraz da deneme yanılma yöntemine en fazla ihtiyaç duyan kanal olarak; yeni 25 diziyi ekrana getireceğine kesin gözüyle bakılıyor. Ortalama 20 dizi olarak baksak; eh, 5 majör kanal yani dizi fabrikası konumunda olan kanal var.
Sonuç olarak, bugünden 100 yeni dizinin bizleri beklediğini söyleyebiliriz. Ne olacak bu kadar dizi? diye soranlara, geçen seneden bugüne kaç dizinin yayından kalkıp kaç yeni dizinin piyasaya girdiğini ve hala girmekte olduğunu sormak lazım.
20 diziden kaçı tutar?
Bu kadar dizi tüketen bir televizyon ortamında, sorumlu kademelerde bulunan (TV yöneticisi, yapımcı reklamcı)
20 diziden ortalama kaçının tutacağını bilir. Bu oran da onların ifadesiyle yüzde 40tır. Yani 20 diziden 8i tutar. Bir de bunun maliyeti var...
20 milyon TL çöpe!
Hesabı bir TV yöneticisiyle birlikte yaptık. 20 diziden ortalama 12sinin tutmayacağı varsayılarak hesaplandı. Bir dizinin tutup tutmayacağı ortalama 4 bölümde anlaşılıyor. Yine bir dizinin ortalama bölüm başı maliyeti 400 bin-1 milyon TL arasında değişiyor. (Biz ortalama böyle hesapladık.) Bu üç rakamı çarptığınız zaman ortaya yaklaşık 20 trilyonluk bir hesap çıkıyor. Yani şu an televizyon sektörü bir dizi için düğmeye bastığında 12 dizinin çöpe gideceğini ve maliyetinin de 20 trilyon olabileceğini biliyor.