Trabzon Batum Demiryolu Projesi

ashli

Bayan Üye
Prof. Dr. Kenan Çelik, kaça mal olduğu, yatırımın kendini kaç yılda amorti edeceği, karlı mı zararlı mı olacağının hiç önemli olmadığını söyledi.

Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kenan Çelik, demiryolu hattına stratejik ve geleceğe yatırım açısından bakmak gerektiğini, kaça mal olduğu, yatırımın kendini kaç yılda amorti edeceği, karlı mı zararlı mı olacağının hiç önemli olmadığını söyledi.

Çelik, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Doğu Karadeniz'de demiryolu konusunda yıllardır çok sayıda çalışma ve proje üretildiğini belirtti.

Demiryolu konusunda çok sayıda kurumun toplantılar yaptığını, görüşlerini açıkladığını ifade eden Çelik, ''Bölgemize demiryolunun gelmesine taraftarım. Onun için bu çalışmaları da önemsiyorum. Onun için yapılan çalışmalarda kesinlikle durmak, yılmak ve ümitsizliğe düşmemek gerekir'' dedi.

Demiryolu konusunda 1916 yılından bu yana birçok çalışma yapıldığını dile getiren Çelik, ''Projeler yapıldı. Temel atma törenleri düzenlendi. TBMM gündemine geldi. Gazeteler günlerce yazdı. Ancak yapılmadı veya yapılamadı. Son günlerde yapılan toplantıların sonucu inşallah aynı olmaz'' diye konuştu.

DEMİRYOLU STRATEJİK VE GELECEĞE YATIRIM

Çelik, bölgenin Batum ya da Erzincan'a bağlanması projelerinin gündemde olduğunu kaydederek, şöyle devam etti:
''Hangi demiryolu hattının yapılacağı çok önemli değildir. Önemli olan bu konuda bir adım atmaktır. Gerisi tamamlanır. Ama en stratejik olanı Batum'a bağlanmaktır. Önce sadece Hopa Limanı'na bağlanmayı gündeme getirmek lazım. Maliyeti düşük olur ve yapılır. Sonra da Rize Limanı'na. Trabzon daha sonra zaten gerçekleşecektir. Bu demiryolu hattına stratejik ve geleceğe yatırım açısından bakmak gerekir. Kaça mal olduğu, yatırımın kendini kaç yılda amorti edeceği, karlı mı zararlı mı olacağı hiç önemli değildir. Azerbaycan trenleri yanı başımızdaki Batum'a geliyor, neden Türkiye'ye gelmesin ki?''

YATIRIM İÇİN DEMİRYOLU

Prof. Dr. Kenan Çelik, çok yakın bir gelecekte Çin, Hindistan gibi ülkelerin ticarette patlama yapacağını belirterek, ''Buna demiryolu ile hazırlık yapmalıyız. O ülkelerde çok büyük bir ihracat pazarı var. Ayrıca, bölgemizdeki imalat sanayilerine ucuz ara malı ve hammadde ithalatı da söz konusu. Yolcu taşımacılığını ve turizm potansiyelini de ihmal etmeyelim'' dedi.

Gürcistan'ın demiryolu ile Hopa'ya bağlanması konusunda, Gürcistan açısından endişeleri olduğunu ifade eden Çelik, şunları söyledi:
''Bu bağlantıya Gürcistan 'hayır' diyebilir. 'Sözde evetler' olsa da, proje ciddiye bindiğinde, farklı lobiler harekete geçebilir, bu demiryolu hattını engellemek isteyebilir. Siyasal altyapının ve ekonomik pazarlıkların sağlam ve şimdiden yapılması lazım. Batum, liman ve demiryolu ile yabancı yatırımcılar ve transit taşımalar için cazip, daha da cazip hale geliyor. Yabancılar bölgeye hitap edecek bir yatırımı, Batum varken Karadeniz Bölgesi'ne yapmaz. Hatta, Karadeniz'e demiryolu yapılmazsa, Karadenizli iş adamları ve ihracatçılar Batum'a kaçabilir.''

Artık günümüzde, ucuz, hızlı ve tam zamanında mal temininin önem kazandığına dikkati çeken Çelik, ''Bunu da şu anki şartlara göre Batum sağlar. Demiryolu konusunda öncelikle en az maliyetli, en kısa zamanda yapılacak ve en stratejik olanı tercih edilmelidir. O da Batum-Hopa demiryolu hattıdır'' diye konuştu.
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
vozol 12000
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst