Earl Freyja
Bayan Üye
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği'nce (ETİK) yayımlanan mart ayı yönetim raporu, İzmir turizmindeki daralmayı gözler önüne serdi. Rapor, İzmir turizminin ilk çeyrekte yüzde 8,5 gerilediğini, havalimanı trafiği büyürken kruvaziyer trafiğinin ise durduğunu ortaya koydu.
ETİK'in özel yönetim raporlarının 24'üncü sayısı "Exclusive Mart 2016" başlığıyla yayımlandı. İzmir turizminin Ocak-mart dönemi analizine ilişkin rapora göre, İzmire yılın üç aylık döneminde gelen yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 8,5 azalarak 79 bin 267 kişiden 72 bin 540 kişiye geriledi.
HAVALİMANI GİRİŞLERİ ARTTI AMA...
ETİK Exclusive AR-GE verilerine göre, üç aylık dönemde İzmirde havalimanı girişleri yüzde 3,9 artarak 68 bin 32 kişiye ulaştı. Öte yandan kruvaziyer trafiğinin durduğu kentte, deniz yolu ile yapılan ziyaretçi girişleri yüzde 67,3 daralarak 4 bin 508 kişiye indi.
İzmir turizminin gelişme eğilimleri analizi verilerine göre, üç aylık dönemde İzmir, Almanya pazarında yüzde 12,1 gelişme gösterdi. Bu yıl en fazla turist çekilen ikinci ülke konumuna yükselen İranda yüzde 35lik büyüme dikkat çekti. Öte yandan Hollanda pazarı da yüzde 29luk gelişme ile öne çıktı. Yükseliş gösteren diğer pazarlar arasında Yunanistan, KKTC, Ukrayna, Lübnan ve Bulgaristan göze çarptı.
'İZMİR DARBOĞAZDA, SEKTÖR YETERLİ DESTEK GÖRMÜYOR'
ETİK Yönetim Kurulu Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, raporda ortaya konulan verilerin İzmir'de turizm sektörünün nasıl bir daralma içinde olduğunu gösterdiğini söyledi. "İzmir turizmindeki bu daralma ve düşüş nedeniyle sektör darboğazda" diyen ve sektörün yeterli destek görmediğini belirten İşler, sözlerini şöyle sürdürdü:
"İzmir'in dünya ve Türkiye turizm pastasından aldığı payın her geçen sene azaldığı görülüyor. Daha önce de söylediğimiz, her fırsatta vurguladığımız gibi, sahip olduğu onca imkana, değere ve öneme rağmen İzmir tanınmıyor, bilinmiyor. İzmir iyi tanıtılmıyor. İzmir tanıtım atağına kalkmalı. İZTAV İzmir'i tanıtmak için bir an önce harekete geçilmeli, daha fazla zaman kaybedilmemeli."
RAPORDAN
Ülkelere göre gelişme eğilimleri (2012-2016)
Üç aylık dönemde İzmire gelen turist sayısı, özellikle kruvaziyer pazarının daralmaya başladığı 2012 yılının halen çok gerisinde seyrediyor. Düşüş eğilimi özellikle 2014 yılı ile birlikte ciddi biçimde artmaya başladı.
ALMANYA: Almanya pazarında halen 2012 yılının gerisinde olan İzmir, 2016 yılında önemli sayılabilecek bir toparlanma gösteriyor.
İRAN: Son beş yılın sürpriz pazarı olan İran, 2012den bu yana sürekli gelişme gösterdi. 2014-2015 döneminde gelişme hızı yavaşlasa da 2016da yeniden eski büyüme eğilimine döndü. İran 2016da en çok ziyaretçi alınan ülkeler arasında ikinci sıraya yükseldi.
İSKANDİNAVYA: Geçmiş yıllara oranla, 2014-2015 döneminde gelişme hızını yükselten İskandinavya pazarı bir yılda 3-4 kat büyüme kaydetmişti. 206 yılında ise bu pazar, bir çok Avrupa pazarı gibi ani bir düşüş eğilimine girdi
HOLLANDA: 2016'da toparlanma eğilimi içine giren bir diğer pazar da Hollanda oldu. 2014teki büyümesinin ardından 2015i gerileme ile kapatan bu pazar 2016ya yeniden toparlanma ile başladı.
İTALYA: Yüksek oranda kruvaziyer pazarındaki trafiğe bağlı olan İtalya, sürekli düşüş gösteriyor. 2012-2013 dönemindeki gelişmesinden bu yana halen düşüşte olan İtalya, 2016da keskin bir düşüş aşamasına daha girdi.
DİĞER: Diğer yandan ABD, Fransa, Avusturya pazarları da son dört yılda sürekli düşüşlerin yaşandığı önde gelen pazarlar arasında yer alıyor. Hacim olarak küçük olsa da Polonya, Ukrayna gibi bazı pazarların da denel gerileme trendine direnç gösterdiği gözleniyor.
kaynak
ETİK'in özel yönetim raporlarının 24'üncü sayısı "Exclusive Mart 2016" başlığıyla yayımlandı. İzmir turizminin Ocak-mart dönemi analizine ilişkin rapora göre, İzmire yılın üç aylık döneminde gelen yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 8,5 azalarak 79 bin 267 kişiden 72 bin 540 kişiye geriledi.
HAVALİMANI GİRİŞLERİ ARTTI AMA...
ETİK Exclusive AR-GE verilerine göre, üç aylık dönemde İzmirde havalimanı girişleri yüzde 3,9 artarak 68 bin 32 kişiye ulaştı. Öte yandan kruvaziyer trafiğinin durduğu kentte, deniz yolu ile yapılan ziyaretçi girişleri yüzde 67,3 daralarak 4 bin 508 kişiye indi.
İzmir turizminin gelişme eğilimleri analizi verilerine göre, üç aylık dönemde İzmir, Almanya pazarında yüzde 12,1 gelişme gösterdi. Bu yıl en fazla turist çekilen ikinci ülke konumuna yükselen İranda yüzde 35lik büyüme dikkat çekti. Öte yandan Hollanda pazarı da yüzde 29luk gelişme ile öne çıktı. Yükseliş gösteren diğer pazarlar arasında Yunanistan, KKTC, Ukrayna, Lübnan ve Bulgaristan göze çarptı.
'İZMİR DARBOĞAZDA, SEKTÖR YETERLİ DESTEK GÖRMÜYOR'
ETİK Yönetim Kurulu Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, raporda ortaya konulan verilerin İzmir'de turizm sektörünün nasıl bir daralma içinde olduğunu gösterdiğini söyledi. "İzmir turizmindeki bu daralma ve düşüş nedeniyle sektör darboğazda" diyen ve sektörün yeterli destek görmediğini belirten İşler, sözlerini şöyle sürdürdü:
"İzmir'in dünya ve Türkiye turizm pastasından aldığı payın her geçen sene azaldığı görülüyor. Daha önce de söylediğimiz, her fırsatta vurguladığımız gibi, sahip olduğu onca imkana, değere ve öneme rağmen İzmir tanınmıyor, bilinmiyor. İzmir iyi tanıtılmıyor. İzmir tanıtım atağına kalkmalı. İZTAV İzmir'i tanıtmak için bir an önce harekete geçilmeli, daha fazla zaman kaybedilmemeli."
RAPORDAN
Ülkelere göre gelişme eğilimleri (2012-2016)
Üç aylık dönemde İzmire gelen turist sayısı, özellikle kruvaziyer pazarının daralmaya başladığı 2012 yılının halen çok gerisinde seyrediyor. Düşüş eğilimi özellikle 2014 yılı ile birlikte ciddi biçimde artmaya başladı.
ALMANYA: Almanya pazarında halen 2012 yılının gerisinde olan İzmir, 2016 yılında önemli sayılabilecek bir toparlanma gösteriyor.
İRAN: Son beş yılın sürpriz pazarı olan İran, 2012den bu yana sürekli gelişme gösterdi. 2014-2015 döneminde gelişme hızı yavaşlasa da 2016da yeniden eski büyüme eğilimine döndü. İran 2016da en çok ziyaretçi alınan ülkeler arasında ikinci sıraya yükseldi.
İSKANDİNAVYA: Geçmiş yıllara oranla, 2014-2015 döneminde gelişme hızını yükselten İskandinavya pazarı bir yılda 3-4 kat büyüme kaydetmişti. 206 yılında ise bu pazar, bir çok Avrupa pazarı gibi ani bir düşüş eğilimine girdi
HOLLANDA: 2016'da toparlanma eğilimi içine giren bir diğer pazar da Hollanda oldu. 2014teki büyümesinin ardından 2015i gerileme ile kapatan bu pazar 2016ya yeniden toparlanma ile başladı.
İTALYA: Yüksek oranda kruvaziyer pazarındaki trafiğe bağlı olan İtalya, sürekli düşüş gösteriyor. 2012-2013 dönemindeki gelişmesinden bu yana halen düşüşte olan İtalya, 2016da keskin bir düşüş aşamasına daha girdi.
DİĞER: Diğer yandan ABD, Fransa, Avusturya pazarları da son dört yılda sürekli düşüşlerin yaşandığı önde gelen pazarlar arasında yer alıyor. Hacim olarak küçük olsa da Polonya, Ukrayna gibi bazı pazarların da denel gerileme trendine direnç gösterdiği gözleniyor.
kaynak